7

آغاز بیست‌وسومین دوره مسابقات قرآن خانواده کارکنان نزاجا

  • کد خبر : 8251
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
آغاز بیست‌وسومین دوره مسابقات قرآن خانواده کارکنان نزاجا
بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قران کریم خواهران شاغل و خانواده کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد آغاز شد.

به گزارش شرق‌نگار، امیر سرتیپ عباس فلاح، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن خانواده کارکنان نزاجا که در محل تالار زر قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق برگزار شد، گفت: در این روزها شاهد بی‌حرمتی به قرآن کریم در اروپا هستیم و شاهدیم که استکبار جهانی چگونه با لطایف الحیل و تحت توجیه‌هاتی مثل آزادی بیان از توهین به مقدسات اسلامی حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: در چنین فضا و شرایطی می‌طلبد که امت اسلامی به میدان آمده و از حریم قرآن کریم دفاع کنند و یکی از دفاع‌های خوب این است که قرآن در متن زندگی ما ساری و جاری باشد و قرآن را مهجور قرار ندهیم. تلاش کنیم قرآن این آیین نامه و راهنمای زندگی بشریت آن جایگاه اصلی و رفیع که باید داشته باشد در بین امت اسلامی پیدا کند.
امیر فلاح عنوان کرد: یکی از لوازم و مقدمات رسیدن به این جایگاه پرداختن به قرائت قرآن و حفظ قرآن کریم و مبانی قرآنی است که شما خانواده‌های محترم بیشتر و بهتر از دیگران به آن پرداخته‌اید و امروز به عنوان منتخبین مناطق هفتگانه نیروی زمینی توفیق این را پیدا کرده‌اید که در جوار مذجع شریف ثامن الحجج علیه السلام به عنوان نماینده منطقه خود در این مسابقات شرکت کنید.
معاون هماهنگ کننده نزاجا تاکید کرد: نیروی زمینی به عنوان یک نیروی محوری و یک نیروی حائز اکثریت کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در این حوزه‌ها فعالیتی چشمگیر داشته و به لطف خداوند توانسته‌ایم رتبه‌های برتر مسابقات قرآنی را به خود اختصاص دهیم و این به برکت همت خانواده ها و کارکنان عزیز در این حوزه بوده که ما بابت این همت والا از شما تقدیر و تشکر می‌کنیم.
وی اظهار داشت: آرزو می‌کنیم مسابقات این دوره هم منتج به انتخاب تیم نیروی زمینی در رشته‌های مختلف بوده شود و این تیم بتواند پرچم افتخار و اقتداری که در دوره‌های قبل برافراشته شده همچنان برافراشته و در نیروی زمینی درفش‌های قرآنی را بتوانیم نگه داریم و حائز رتبه بشویم.
شایان ذکر است؛ بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده‌های کارکنان نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران از روز شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ به مدت ۴ روز با حضور ۲۵۰ نفر از برگزیدگان ۷ منطقه نیروی زمینی به میزبانی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌گردد.
این مسابقات در شش مقطع خواهران شاغل، همسران، فرزندان دختر زیر ۱۵ سال،فرزندان دختر بالای ۱۵ سال،فرزندان پسر زیر ۱۵ سال و فرزندان پسر بالای ۱۵ سال در رشته های اذان، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، مفاهیم، حفظ ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود. نفرات برگزیده این دوره از مسابقات جهت شرکت در مسابقات ارتش جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ‌های ۱۳ و ۱۴ شهریور ماه برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.
منبع: نزاجا خراسان
لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=8251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.