5
نماینده مردم ایذه و باغملک در گفت‌و‌گو با پاون مطرح کرد:

مدیریت مطلوب حوزه آب کشور در دو سال اخیر/ تعامل دستگاه‌ها در بخش آب افزایش یابد

  • کد خبر : 9343
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
مدیریت مطلوب حوزه آب کشور در دو سال اخیر/ تعامل دستگاه‌ها در بخش آب افزایش یابد
نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: باتوجه به چالش‌های آبی و محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، باید حوزه اختیارات وزارت نیرو افزایش یابد و تعامل مطلوبی میان وزارت جهاد کشاورزی و نیرو برای مدیریت منابع آب ایجاد شود.
به گزارش شرق‌نگار، “عبدالله ایزدپناه” در ارتباط با نحوه مدیریت منابع آب در کشور گفت: وزارت نیرو در دو سال گذشته تلاش‌های قابل توجهی برای مدیریت منابع آب در حوزه‌های مختلف داشته است که نتیجه این تلاش‌ها به مدیریت مطلوب آب کشور در بخش‌های مختلف کمک شایانی کرده است.
وی در همین باره افزود: مجلس و دولت در برنامه هفتم توسعه تلاش کردند تا ساز و کار‌هایی را مقرر کنند که زمینه توجه بیشتر به مقوله آب و مدیریت آن را در کشور فراهم کند.
نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به اهمیت برنامه هفتم توسعه در بهبود روند مدیریت منابع آب کشور ادامه داد: در این برنامه تکالیفی درباره استفاده از آب‌های نامتعارف و پساب در نظر گرفته شده است و نیز مقرر شده تا از طریق بهبود راندمان کشاورزی میزان مصرف آب در این بخش را کاهش دهیم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به چالش‌های آبی و محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد، باید حوزه اختیارات وزارت نیرو افزایش یابد و تعامل مطلوبی میان وزارت جهاد کشاورزی و نیرو برای مدیریت منابع آب ایجاد شود.
وی همچنین با اشاره به ضرورت مدیریت بهتر منابع آب استان خوزستان با هدف حل مشکلات آب شرب استان گفت: در دو سال اخیر پروژه‌های مهمی مثل پروژه غدیر، آبرسانی از سد کارون ۳ و جنوب شرق استان اجرایی شده که بخش قابل توجهی از مشکل آب شرب استان را مرتفع کرده است، اما همچنان نیازمند توجه و پیگیری است تا به صورت کامل مشکلات استان را در این حوزه حل کند.
ایزدپناه در ادامه با اشاره به سد‌های فراوانی که در استان خوزستان وجود دارد، بیان کرد: سد‌های کم نظیری مانند کارون ۳، شهید عباسپور، کرخه، دز، گتوند و… در استان خوزستان وجود دارد که باید حداکثر استفاده از آن‌ها را در حوزه تامین آب شرب ببریم.
منبع: وزارت نیرو
لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=9343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.