5
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی عنوان کرد:

مدنظر قراردادن خلاقیت در کاربردی کردن صنایع دستی

  • کد خبر : 7552
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
مدنظر قراردادن خلاقیت در کاربردی کردن صنایع دستی
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در نشست خبری که به مناسبت هفته صنایع دستی برگزار شد بر استفاده از خلاقیت و فاکتورهای متعدد، جهت کاربردی کردن صنایع دستی تاکید کرد.

به گزارش شرق‌نگار، سید جواد موسوی گفت: خراسان رضوی در ۹۲ رشته صنایع دستی فعال است و ۲۳ هزار هنرمند در این حوزه نیز فعالیت خواهند داشت که از حیث شمار هنرمندان صنایع دستی، استان رتبه نخست کشور را دارد.

وی در خصوص صادرات صنایع دستی در استان نیز افزود: فرش، تابلو فرش، گلیم، سنگ هرکاره، سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، پرچم‌ها و پرده‌های مذهبی و سفال از جمله اقلام مهم صادراتی صنایع دستی در خراسان رضوی خواهند بود.

وی گفت: صادرات گمرکی در بخش صنایع دستی طی یکسال اخیر ۱۶ میلیون دلار بوده است که امیدواریم این میزان به ۱۸ میلیون دلار در سال برسد.

معاون صنایع دستی خراسان رضوی نیز با اشاره بر اینکه در حوزه برندسازی صنایع دستی و ارتقای تولیدات صنایع دستی هنرمندان، تلاشهای بسیاری انجام شده است یادآور شد:  فعالیت آزمایشی مرکز شتاب‌دهی و نوآوری صنایع دستی استان در همکاری با جهاد دانشگاهی، از اقدامات قابل توجه بوده است.

رضا ابراهیم‌نیا گفت: حوزه صنایع دستی نیازمند حمایت بوده و انتظار می‌رود کلانشهر مشهد با حجم بالای گردشگران حداقل یک بازار تخصصی صنایع دستی داشته باشد و لازم است شهرداری مشهد در این زمینه همکاری و اقدام لازم را انجام دهد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=7552

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.