6

مدیران بورس محاکمه می‌شوند

  • کد خبر : 8665
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
مدیران بورس محاکمه می‌شوند
اولین جلسه دادگاه مدیران سابق بورس روز ۱۲ شهریورماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش شرق‌نگار به نقل از اطلاعات آنلاین، مسعود ستایشی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:در این پرونده ۶ نفر (۲ نفر از مسؤولان سابق وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین ۴ نفر مدیران سابق از سازمان بورس و اوراق بهادر ) متهم هستند، پرونده این افراد به دادگاه کیفری دو ارجاع داده شده و در حال رسیدگی است.

وی همچنین درباره در اختیار گذاشتن اطلاعات محرمانه از سوی رئیس سابق بانک مرکزی به صندوق بین المللی گفت: تاکنون گزارشی مبتنی بر این موضوع واصل نشده است.

ستایشی درباره مبارزه و پیشگیری از فساد گفت: سازمان بازرسی کل کشور خود را مکلف به انتشار پیام های غیرطبقه بندی شده کرده است.

وی افزود: همچنین تاکنون ۲۱۰ گلوگاه فسادخیز احصا شده است.

به گفته وی، مکاتبات هشداری متعددی در این باره به دستگاه‌های اجرایی کشور ارسال شده است.

مسعود ستایشی دراین نشست در رابطه با پرونده سدید هم گفت: فرایندهای رسیدگی به پرونده در قوانین شکلی احصا و مشخص شده است. این موضوع مشمول مقررات ۴۷۷ شده و به دیوان عالی کشور ارجاع داده شده است. مردم نگران نباشند، حقی از آن‌ها تضیع نخواهد شد.

ستایشی با اشاره به اینکه از فرودگاه امام بازدید داشته است، اظهار کرد: چهار پرونده در رابطه با ۸۵ سایت و آژانس هواپیمایی در دادستانی تشکیل شده است، ۵۷ سایت غیرمجاز شناسایی شده و پیرامون ۷۰ سایت استعلامات قانونی صورت پذیرفته، حدود ۵۴ مورد استعلام از فضای مجازی دادستانی کل کشور نسبت به ۷۱ سایت صورت گرفته که مرتکب تخلف شده اند و برخی از این سایت‌ها حسب مورد مسدود شده اند.

ستایشی درباره گزارش وزارت اطلاعات مبنی بر دستگیری ۲۰۰ تن از اعضای داعش ‌و جاسوسان رژیم صهیونیستی، گفت: خبری که داده شده را تایید می‌کنیم و در این خصوص اعلام می‌کنیم که اقدامات موسعی از سوی ضابطین و قوه قضاییه صورت گرفته و پرونده‌های متعددی تشکیل شده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: بارها و بارها عرض کردیم که هیچ‌گونه تعارفی با کسانی که برهم زننده امینت و روان مردم هستند نداریم و چنانچه مستقیم یا غیرمستقیم با سرویس‌های خرابکار رژیم صهیونیستی یا غرب ارتباط داشته باشد برخورد می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی در رابطه با حواشی انتخابات اتاق بازرگانی افزود: مستحضرید مسائل و اموری مربوط به امور اجرایی کشور است که باید در مسیر اجرایی دنبال شود. این پرسش باید از افرادی صورت بگیرد که به صورت مستقیم مسؤول رسیدگی به این فرایندها باید پرسیده شود که در اجرای این فرایندها این پرسش ایجاد شده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=8665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.