1

دولت مبارزه با فساد را امری سیاسی نمی‌داند

  • کد خبر : 10286
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
دولت مبارزه با فساد را امری سیاسی نمی‌داند
رییس شورای اطلاع رسانی دولت سیزدهم گفت: برخی علاقه مند به سیاسی کردن امر به مبارزه با فساد هستند، اما دولت این مهم را سیاسی نمی بیند و در این زمینه اهل سیاسی کاری نیست.

به گزارش شرق‌نگار، سپهر خلجی با تاکید بر اینکه همه مکلف هستند در اصلاح ساختار بروکراتیک به صورت عملی و نه در شعار کار کنند، تصریح کرد: هر جا ما موضوعات مختلف سیاسی کردیم آسیب دیدیم در حالیکه امر مبارزه با فساد یک امر قطعی و دستور کار نظام و فرمان هشت ماده ای رهبری فرزانه انقلاب است.

وی با عنوان اینکه دولت عزم جدی برای مبارزه با فساد دارد اظهار کرد: رییس جمهوری در زمینه مبارزه با فساد عهدی را با مردم بست و در شعارهای انتخاباتی هم این موضوع جزو برنامه های ویژه او بود و سوابق وی در دستگاه قضایی بر این موضوع دلالت دارد.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت سیزدهم ادامه داد: موقعیت های رییس جمهوری در دستگاه قضایی از جمله مسئولیت سازمان بازرسی، مبارزه با فساد بوده و به طور کامل به مسائل پیرامونی اشراف دارند و با علم به این مساله این شعار را بیان کرده و پایبند بودند.

خلجی با بیان اینکه آیت الله رییسی در دستگاه قضایی اقدامات ویژه ای در امر مبارزه با مفسدان انجام داد، اظهارکرد: مفسدان از گلوگاه های فساد به ویژه دستگاه هایی که بروکراسی اداری زیاد است شکل می گیرند بنابراین رییس جمهوری با هدف بستن گلوگاه های فساد و کاهش شمار پرونده ها تلاش کرد.

وی تاکید کرد: رییس جمهوری با این رویکرد اقدامات زیادی در این مدت انجام داده که نمونه آن در صدور مجوزها و حذف امضاهای طلایی اجرایی شد در حالیکه پیشتر افراد برای دریافت یک مجوز سالها پشت در ادارات معطل می ماندند و بایک مفسده، امضای مورد نیاز بدریافت می شد.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت سیزدهم گفت: انتشار لیست بدهکاران بانکی کار بی سابقه ای بود که در دولت سیزدهم انجام شد همچنین اقداماتی در حوزه های مالیاتی برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی به عنوان یکی از بسترهای فساد صورت گرفت.

خلجی اضافه کرد: راه اندازی ستاد مبارزه با مفساد اقتصادی در قالب سامانه ۲۷۷۷ (مرکز شبانه‌روزی ستاد خبری مبارزه با فساد) از مدت ها پیش صورت گرفت و در امر مبارزه با فساد از مردم کمک گرفتیم، گزارش های دریافتی با حساسیت پیگیری شد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۶۰ نفر در بخش و سطوح مختلف به علت فساد از کار برکنار شدند افزود: دولت با محوریت رییس جمهور عزم جدی برای مبارزه با فساد دارد.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی دولت

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.