9
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی عنوان کرد:

ورود ۸ میلیونی زائر به مشهد

  • کد خبر : 8793
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
ورود ۸ میلیونی زائر به مشهد
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم هشت میلیون زائر در دهه پایانی صفر به مشهدمقدس وارد شوند.

به گزارش شرق‌نگار، حجت گنابادی‌نژاد در نشست خبری قرارگاه هماهنگی دهه آخر صفر با اشاره به حضور شش میلیون و نهصد هزار نفری زائر در دهه آخر سفر در خراسان رضوی و مشهد، گفت: پیش‌بینی افزایش قابل توجه حضور زائرین خارجی را در سال جاری خواهیم داشت.

وی در ادامه، گفت: پیش‌بینی ما از تعداد زائرین ورودی حداقل ۸ میلیون و احتمالا بیشتر از این تعداد نیز در دهه آخر صفر به مشهد خواهیم بود.

وی با تشکر از تشکیل کارگروه‌های ملی زیارت در دولت سیزدهم، افزود: در دولت قبل، مجموعا ده جلسه و کارگروه داشتیم و این در صورتی‌ست که در این دولت وتا به این لحظه ۴ جلسه کارگروه ملی زیارت برگزار شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه استان های مختلف در کشور آمادگی خودشان را جهت خدمت رسانی به زائرین در این ایام اعلام نمودند، خاطرنشان کرد: تقریبا تمامی خدمات و درخواست‌هایی که ما از نرم‌افزار نشان داشتیم برآورده کرده و همکاری خوبی را با ما داشته‌اند.

در ادامه موسوی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: دبیرخانه ستاد خدمات سفر در تمام شهرستان ها با حضور فرماندار و اعضای کمیته ها و بخصوص شهرستان های مسیر تشکیل جلسه داده و آمادگی کامل را در خدمت‌رسانی هرچه بهتر دارند.
وی گفت:  سعی شد بر تعداد سرویس های بهداشتی بین راهی افزوده شود به طوری که در سال ۱۴۰۲ یک هزار و ۴۷۰ سرویس بهداشتی جانمایی شده است.
وی افزود: در خصوص شفاف سازی نرخ ها، سامانه نظارت بر تاسیسات گردشگری آماده دریافت پیام ها و رفع مشکلات خواهد بود و در سامانه نماد (نظارت بر گردشگری ) نیز می‌توانند تمامی نرخ نامه های واحد های گردشگری را مشاهده کنند و آماده پیگیری و رفع تخلفات احتمالی نیز خواهیم بود.
موسوی گفت: در کمیته اسکان نیز حدود شش هزار نفر آماده خدمت رسانی بوده و قرارگاه عملیاتی خدمت به زائرین استان نیز به صورت شبانه روزی مستقر و فعال خواهد بود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=8793

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.