4
رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان:

یکی از مهمترین مشکلات صادرکنندگان تفاوت نرخ است

  • کد خبر : 9403
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
یکی از مهمترین مشکلات صادرکنندگان تفاوت نرخ است
رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان گفت: چالش‌های گوناگونی در صادرات به تاجیکستان وجود دارد.

به گزارش شرق‌نگار،نشست و همایش آشنایی با فرصت‌های تجاری کشور تاجیکستان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، محمدحسین روشنک با اشاره به شورای کارآفرینان مستمر ایران تاجیکستان، گفت: در یکی از کشورهای آسیای میانه توافق‌نامه‌ای داریم که بین اتاق بازرگانی ایران و اتاق تاجیکستان منعقد شده و شورای مشترکی بین دو کشور تشکیل شده است.

وی گفت: رابطه خوبی با کشور تاجیکستان داریم و علاقه‌ای زیادی به مردم این کشور نیز وجود دارد. آن‌ها نیز استقبال خوبی از ارتباط با ما می‌کنند و مبنا بر این است که هیاتی تجاری جهت حضور در نمایشگاه تاجیکستان که در ۱۸ آبان‌ماه برگزار می‌شود اعزام کنیم، اما اعزام این هیات با هماهنگی استاندار خراسان رضوی خواهد بود.

رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان، گفت: امیدواریم اعزام هیات تجاری ما همزمان با سفر رئیس جمهور به کشور تاجیکستان باشد، اما تاریخ این سفر هنوز مشخص نشده است.

روشنک در خصوص چالش‌هایی که صادرکنندگان با آن مواجه هستند نیز افزود: فرصت‌های زیاد و همینطور مشکلات فراوانی پیش روی صادرات به تاجیکستان است اما یکی از مهمترین مشکلات ما در صادرات، تفاوت نرخ است.

وی با اشاره به تامین هزینه‌های سفر هیات تجاری به تاجیکستان، گفت: با موافقت هیات رئیسه اتاق ایران که در اجلاس مشهد حضور داشتند، بخشی از هزینه‌های این سفر توسط اتاق ایران تامین و پرداخت خواهد شد.

در ادامه، محمد علی امیرفخریان، رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صمت استان خراسان رضوی نیز گفت: برنامه‌های خوبی را در اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی جهت توسعه و تامین بازار در کشورهای مختلف در سال جاری پایه‌گذاری کردیم.

وی گفت: یکی از مواردی که در طول سال جزء اهداف ما در کشورهای CIS (آسیای مرکزی) است و بر اساس توافق سیاست‌های مشترک دو کشور صورت گرفته، هدف‌گذاری ۹ هزار میلیاردتومان تجارت بین جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری ۲۶ رویداد در سال جاری، خاطرنشان کرد: خروجی این رویدادها منجر به افزایش ۳۰ درصدی صادرات استان به کشورهای هدف صادراتی، با توجه به کاهش صادرات در کشور بوده است.

امیرفخریان افزود: حجم تجارت بالای کشور تاجیکستان و همچنین وجود اتاق مشترک ایران تاجیکستان، اهمیت روابط بین دو کشور را بیش از پیش کرده و نتیجه‌ی مطلوبی در پیشبرد اهداف اقتصادی بین دو کشور خواهد داشت.

در ادامه کاظم شیردل، نائب رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان ،گفت: در گذشته سرمایه‌گذاری در بازار تاجیکستان به‌صورت سنتی بود و بازدهی خوبی هم داشت، اما امروزه سرمایه‌گذای مدرن شده و با صبر و حوصله برندسازی کرده و صادرات مستقیم به این کشور داشته باشیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی، افزود: تاجیکستان از لحاظ ثبات و قدرت خرید مردم، کشور مناسبی برای سرمایه‌گذاری است. گاهی اوقات خلل‌ها و موانع سیاسی باعث به‌وجود آمدن مشکلاتی می‌شود. برای جلوگیری از آن باید پیوندهای بین دو کشور و سرمایه‌گذاری‌های مشترک به‌گونه‌ای باشد که باعث قطع ارتباط خوبی که در حال حاضر وجود دارد، نشود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=9403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.