5
مدیر عالی حرم مطهر رضوی عنوان کرد:

تسهیل تشرف و زیارت زائران مهمترین وظیفه مجموعه حرم مطهر رضوی است

  • کد خبر : 8834
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
تسهیل تشرف و زیارت زائران مهمترین وظیفه مجموعه حرم مطهر رضوی است
مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: مجموعه حرم رضوی وظایف گوناگونی در قبال ورود زائرین به مشهد‌الرضا دارند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تسهیل تشرف زائرین به حرم امام رضا (ع) نام برد.

به گزارش شرق‌نگار، نشست خبری برنامه‌های آستان‌قدس رضوی در ده آخر صفر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

مصطفی فیضی با اشاره به تاکید تولیت آستان‌قدس رضوی در خدمت‌رسانی به زائرین، اظهار داشت: موکب‌های خدمت‌رسان با مشارکت ویژه نیرو‌های مردمی و خدمه حرم مطهر همچون کفشداران، فراشان، دربانان، خدام و سایر کشیک‌ها در جاده‌های منتهی به شهر مشهد به‌ویژه خدمت به زائران پیاده، فعالیت خواهند داشت.

وی افزود: ایام پایانی صفر امسال نیز برگزاری باشکوه دو مراسم خطبه شب شهادت حضرت رضا (ع) در صحن پیامبر اعظم (ص) و مراسم شام غریبان حضرت رضا (ع) بعد از نماز مغرب و عشا از خیابان شهید نواب صفوی به سمت حرم مطهر رضوی، به عنوان دو برنامه مهم در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی در ادامه، گفت: موکب‌هایی نیز به همت کانون‌های خدمت استان‌ها زیر نظر بنیاد کرامت رضوی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر در ایام پایانی صفر دایر می‌شود که از جمله خدمات آن‌ها می‌توان به اسکان، معارف دینی، فرهنگی، پذیرایی و… اشاره کرد.

فیضی با بیان اینکه، آستان قدس رضوی ساماندهی موکب‌های خدمت‌رسان را در سه حوزه برعهده دارد، گفت: نخست می‌توان از موکب‌های اطراف حرم مطهر رضوی نام برد که در مجموع حدود ۱۵۰ موکب در حوزه‌های خدمتی پذیرایی، فرهنگی، فوریت‌های پزشکی و امدادی در دهه آخر صفر در اطراف حرم مطهر مستقر خواهد شد.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی عنوان کرد: معاونت اماکن متبرکه رضوی با فراخوان کشیک‌های خدمتی و توجیه آن‌ها، آمادگی لازم را به منظور توجه به زائر و زیارت او در ایام پایانی صفر کسب کرده است.

وی گفت: آستان قدس رضوی نیز توفیق همراهی با این خدمت بزرگ را در ایام اربعین داشت و خدمه و کارکنان این مجموعه در مسیر این زیارت در مرز‌های کشور و در طول مسیر پیاده‌روی اربعین در حد امکانات خود افتخار خدمت‌رسانی را داشتند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=8834

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.