2

تداوم بارش برف در خراسان رضوی تا قبل از ظهر روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه/توصیه‌های ایمنی به هم‌استانی‌ها

  • کد خبر : 10946
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
تداوم بارش برف در خراسان رضوی تا قبل از ظهر روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه/توصیه‌های ایمنی به هم‌استانی‌ها
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بارش برف در استان تا قبل از ظهر روز شنبه ۱۴ آبان‌ماه ادامه دارد.

به گزارش شرق‌نگار، رضا عباسی جمعه ۱۳ بهمن‌ماه اظهار کرد: همانطور که در هشدار شماره ۷۵ و هشدار نارنجی ۷۶ هواشناسی به مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، عموم مردم، جراید و صداوسیما، پیامک و اطلاع رسانی شده بود؛ اعلام کرده بودیم که سامانه بارشی همراه با بارش برف از ظهر جمعه تا قبل از ظهر روز شنبه ۱۴ بهمن ماه احتمالا استان خراسان رضوی را در بر بگیرد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس زمانی که هشدار نارنجی صادر می‌شود؛ احتمال وقوع آن زیاد است و همینطور که پیش بینی شده بود، مناطق زیادی در سطح استان تحت تاثیر این سامانه قرار گرفته و خدارا بابت این نزولات الهی شاکر هستیم.

وی با بیان اینکه قبل از این «میزان» بارش‌های ما بسیار پایین بود، عنوان کرد: خوشبختانه بخشی از این کاهش بارش، توسط این بارندگی و برف جبران خواهد شد.

عباسی تصریح کرد: همکاران ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بحث شن و نمک پاشی را دنبال می‌کنند. البته مقداری ترافیک در سطح جاده‌ها وجود دارد و تردد برقرار است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طبق هشدار اعلامی قبلی، حتما مردم عزیز از تردد در حاشیه مسیل و رودخانه‌ها خودداری کنند. همینطور هم ترددهای غیرضروری خود را کاهش دهند مگر اینکه خیلی ضروری باشد و با استفاده از زنجیر چرخ و تجهیزات لازم این مهم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: فرمانداران استان، آمادگی لازم را دارند و در سطح لزوم همراه مردم خواهند بود. در این راستا اگر موضوعاتی همچون اسکان و ماندن خودروها در مسیر صورت گرفت، این آمادگی وجود دارد تا موضوعات پوشش داده شود.

منبع: استانداری خراسان رضوی

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10946

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.