4
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد عنوان کرد:

خطر کم‌آبی بیخ گوش مشهد

  • کد خبر : 8349
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
خطر کم‌آبی بیخ گوش مشهد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به کم‌آبی بی‌سابقه مشهد، گفت: علاوه بر شهر مشهد، شهرهای اطراف نیز در خطر کم‌آبی قرار دارند.

به گزارش شرق‌نگار، نشست خبری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اصحاب رسانه و حضور حداکثری خبرنگاران در مشهد برگزار شد.

حسین اسماعیلیان در ابتدای جلسه با اشاره به کم‌آبی بی‌سابقه مشهد در سال جاری، عنوان کرد: ۵۰ درصد آب شرب مشهد وابسته به منابع آب سطحی و سدها بوده است.

وی گفت: به غیر از شهر مشهد، شهرهای اطراف مشهد نیز در خطر کم‌آبی قرار دارند و این در صورتی‌ست که تعداد روستاهای تحت پوشش ما از ۲۲۲ روستا به ۳۰۰ روستا رسیده است.

اسماعیلیان خاطر نشان کرد: این روستاهایی که تحویل گرفته‌ایم روستاهایی بوده‌اند که مشکل آب داشتند. با این اقدام جمعیت تحت پوشش به ۹۶ درصد رسیده است. روستاهایی که به آبفای مشهد تحویل نشده آنهایی است که مشکل آب ندارند.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته پیش‌نویس برنامه کلان آب مشهد تهیه و به دو مرجع ستاد آب استان و وزارت نیرو ارائه شد. بر اساس آن برنامه نیاز پیک این شهر ۱۲ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه است، که در حال حاضر با حدود ۸ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه مواجه‌ایم.

مدیرعامل آبفای مشهد خاطر نشان کرد: یک درصد مشترکین مشهد پنج درصد آب را مصرف می‌کنند، حدود ۷۸ درصد مشترکین الگوی مصرف را رعایت می‌نمایند. تمام اقداماتی که آبفای مشهد انجام داده ، برای پیشگیری است. یک بسته در چهار حالت تعریف کرده‌ایم که با توجه به آن وضعیت اقدامات پیش بینی شده است.

اسماعیلیان تاکید کرد: برای ۱۶ دستگاه دولتی مرتبط الزاماتی مشخص شده است. شهرداری مشهد نیز مکلف به رعایت الزاماتی گردیده که خوشبختانه همکاری خوبی داشته است. بخش عمده آب شهرداری مشهد از منابع غیر شرب است و فقط دو میلیون مکعب از آب شرب بوده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=8349

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.