1

آغاز به کار دوره «تلفیق دارویی» در مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی بیمارستان رضوی

  • کد خبر : 10304
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
آغاز به کار دوره «تلفیق دارویی» در مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی بیمارستان رضوی
به همت مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، افتتاحیه دوره آموزشی «تلفیق دارویی» در این بیمارستان در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش شرق‌نگار، این مراسم یکشنبه ۱۹ آذر سال جاری با حضور دکتر محسن محور مدیرعامل بیمارستان رضوی، دکتر علی روحبخش معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از مدیران این دو مجموعه و همچنین داروسازان خراسان بزرگ در محل سالن کنفرانس مدیریت این بیمارستان برپا شد.

در این افتتاحیه مدیرعامل بیمارستان رضوی با اشاره به منتخبی از فعالیت‌ها و دستاوردهای این بیمارستان در سال جاری اظهار کرد: بیمارستان رضوی با توجه به تأکیدات تولیت آستان قدس به دنبال انجام اقدامات فاخر و اثرگذار است.

دکتر محور افزود: در این راستا مایه افتخار ماست که میزبان برگزاری چنین دوره‌های آموزشی در بیمارستان رضوی باشیم و امیدواریم همکاری‌های مشترک با معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنان ادامه یابد.

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشی بیمارستان رضوی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز بیان کرد: بیمارستان رضوی، یکی از بیمارستان‌های برتر کشور است که خدمات خود را در بالاترین سطح استانداردهای موجود به مراجعان ارائه می‌کند، از همین رو بهره‌گیری از امکانات آن برای آموزش داروسازان فرصت بی‌نظیری است.

دکتر روحبخش با تأکید بر لزوم پررنگ‌تر شدن هر چه بیشتر نقش داروسازان در مراکز بیمارستانی افزود: در این راستا در تلاش هستیم تا از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بیمارستان رضوی و استادان برجسته دانشکده داروسازی مشهد به منظور ارتقای سطح ارائه خدمات دارویی و آموزش داروسازان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: موضوع تلفیق دارویی از مباحث مهم حوزه داروسازی برای کاهش تداخلات دارویی و افزایش اثربخشی داروها است که امیدواریم با برگزاری این دوره زیر نظر یکی از استادان برجسته رشته داروسازی کشور، خدمات دارویی در سایر بیمارستان‌ها نیز ارتقا یابد.

ارائه آموزش‌های هدفمند به جامعه داروسازان

در ادامه این مراسم نیز رئیس امور دارویی و ملزومات بیمارستان رضوی با اشاره به برگزاری وبینارهای آموزشی در رشته داروسازی در گذشته در این بیمارستان گفت: بیمارستان رضوی در حال حاضر برنامه‌های آموزشی خود را به صورت هدفمند در مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی بیمارستان که دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است، دنبال می‌کند.

دکتر محمدرضا زاهدیان استاد ادامه داد: بدین منظور برگزاری دوره‌هایی در رشته داروسازی در دستور کار قرار داده شده که ارتقای خدمات‌رسانی به بیماران را به همراه دارد که از این جمله می‌توان به عناوین «تلفیق دارویی»، «آماده‌سازی داروهای شیمی درمانی و سیتوتوکسیک» و «آماده‌سازی داروهای تزریقی» اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع ما درصدد ایجاد امکانات آموزشی برای داروسازان بیمارستانی هستیم که بتوانند سطح خدمت‌رسانی خود را در تمام بیمارستان‌های قطب خراسان ارتقا دهند.

در این مراسم همچنین دکتر امیرهوشنگ محمدپور استاد داروسازی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مسئول علمی دوره تلفیق دارویی به تشریح چگونگی برگزاری دوره و ارائه محورهای آموزش نظری و عملی توسط چهار استاد گروه داروسازی بالینی دانشکده داروسازی این دانشگاه در بیمارستان رضوی پرداخت که از دوم تا بیست و هفتم دی ماه سال جاری برگزار می‌شوند.

شایان ذکر است، ضرورت توجه به اقتصاد دارو و اهمیت اجرای درست و دقیق مباحث تلفیق دارویی برای حفظ ایمنی و سلامتی بیماران، از دیگر نکاتی بود که در این افتتاحیه مطرح شد.

منبع: آستان نیوز

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10304

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.