1
در گفتگو با کارشناس و فعال حوزه املاک مطرح شد:

فرصت بی‌نظیر سرمایه‌گذاری در شهر جدید اندیشه/ اخذ وام ودیعه مسکن با ثبت درخواست در سامانه خودنویس

  • کد خبر : 12510
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
فرصت بی‌نظیر سرمایه‌گذاری در شهر جدید اندیشه/ اخذ وام ودیعه مسکن با ثبت درخواست در سامانه خودنویس
کارشناس و فعال حوزه امور ملکی گفت: مستاجران می‌توانند با ثبت اجاره‌نامه خود در سامانه خودنویس وام ودیعه مسکن دریافت نمایند.

به گزارش شرق‌نگار، سعید کلوندی، در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه نبود گردش سرمایه در بخش مسکن چالش‌های فراوانی ایجاد را کرده است، گفت: نبود سرمایه در گردش در تمام حوزه‌های سرمایه‌گذاری جزء چالش‌های اساسی خواهد بود و مهمتر از آن در بخش مسکن، به نسبت نقدینگی که در کشور وجود دارد با کمبود ساخت و ساز مواجه هستیم.

وی افزود: متریال به کار رفته در ساخت و ساز، تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده ساختمان‌سازی در کشور دارد به طوری که در شمال تهران هزینه ساخت‌وساز به نسبت مناطق جنوبی شهر تفاوت زیادی خواهد داشت.

این کارشناس حوزه ملک، اوضاع ساخت‌وساز را مطلوب ندانست و خاطرنشان کرد: به علت نوسانات زیاد قیمت مصالح و همچنین قیمت ارز، وضعیت ساخت‌وساز مناسب نیست و سازندگان ساختمان‌ها با مشکلات جدی در حوزه برنامه‌ریزی جهت ساخت‌وساز مواجه هستند.

 

در گذشته پیش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فروش املاک صرفه اقتصادی داشت

کارشناس و فعال حوزه امور ملکی در ادامه گفت: در گذشته و با در نظر گرفتن ثبات قیمت، املاک به صورت پیش‌فروش ارائه می‌شدند و به تکمیل پروژه نیز کمک فراوانی می‌شد، اما در حال حاضر مسئله پیش‌فروش برای سازنده صرفه اقتصادی نداشته و کاهش ساخت‌وساز و رکود در بخش ساختمان‌سازی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: منطقه ۵ تهران از لحاظ معاملات، بیشترین آمار معاملات خرید و فروش ملک را دارد و شهر جدید اندیشه، پرند و پردیس نیز در حومه تهران، جزء مناطقی بوده که گنجایش فراوان سرمایه‌گذاری در حوزه ساختمان‌سازی را دارند.

کلوندی تاکید کرد: از نظر کارشناسی جهت سرمایه‌گذاری در این این حوزه، شهر جدید اندیشه به واسطه فاصله کمی که با شهر کرج و میدان آزادی تهران داشته و از امکانات شهری خوبی برخوردار است، موقعیت مناسبی را جهت خرید آپارتمان برای افرادی که قصد خرید در حومه تهران را دارند محیا کرده است.

 

سند تک‌برگ برگ برنده شهرهای کوچک اطراف تهران

کارشناس و فعال حوزه امور ملکی با تاکید براینکه دلیل سرمایه‌گذاری در شهر جدید اندیشه را می‌توان قابلیت و دارا بودن سند تک برگ عنوان کرد، گفت: شهر پرند نیز از لحاظ پیشرفت در موقعیتی خوبی قرار داشته اما در حوزه ساخت‌وساز نیاز به زمان خواهد داشت.

وی یادآور شد: شهر پردیس نیز به دلیل آب و هوای خوب و نزدیکی به شرق تهران و همچنین ساخت‌وسازهای صورت گرفته در آن از موقعیت مناسبی برخوردار است اما به‌دلیل نداشتن سند تک برگ، رغبت زیادی برای سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران در آنجا وجود ندارد.

وی در خصوص کارکرد سامانه خودنویس نیز افزود: این سامانه سبب کاهش قیمت اجاره‌بهای واحدها نشده زیرا برای این موضوع طراحی نشده و در واقع این سامانه جهت ثبت مشخصات فردی و املاک طرفین قرارداد خواهد بود و همچنین وظیفه ثبت سیستمی قراردادهای اجاره‌ای و قیمت‌گذاری توسط خود مالکین را بر عهده خواهد داشت.

سعید کلوندی در پایان و در خصوص اخذ وام ودیعه مسکن نیز، گفت: مستاجران می‌توانند با ثبت اجاره‌نامه خود در سامانه خودنویس و ثبت درخواست وام ودیعه مسکن، از بانک‌های منطقه سکونت خود وام اجاره مسکن تهیه نمایند.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=12510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.