5
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی:

اشتغال، اولین مساله برای رفع فقر است

  • کد خبر : 4704
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
اشتغال، اولین مساله برای رفع فقر است
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: اولین مساله ای که به رفع فقر به جامعه کمک می کند، ایجاد اشتغال است.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار به نقل از کمیته امداد خراسان رضوی، رضا سلم آبادی در سفر یکروزه به شهرستان کلات، از رشد حدود ۳ برابری اعتبارات اشتغال کمیته امداد استان گفت و اظهار کرد: اعتبارات اشتغال استان امسال هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان است که خدمات این حوزه از استعداد سنجی و مشاوره تا پرداخت تسهیلات و نظارت به مجریان تحت حمایت ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: در صورتی که اعتبارات تخصیصی به شهرستان جذب شود در صورت درخواست مجدد منابع جدید اعتباری به شهرستان پرداخت می شود.
مدیرکل کمیته امداد استان، با بیان اینکه از سال ۹۷ به بعد شرایط اقتصادی برای مردم سخت تر شد، ادامه داد: کمکهای کمیته امداد طبق دستورالعملهای تعریفی صورت می گیرد تا منجر به توانمندسازی خانواده ها و افراد نیازمند شود.
وی با اعلام اینکه ارائه خدمت به مددجویان و اقشار نیازمند متناسب با نیاز افراد صورت می گیرد تا افراد را به توانمندی برساند، ادامه داد: درمانگری فقر توسط کمیته امداد انجام می‌شود که با تشخیص درست و به موقع در ارائه خدمت مطلوب کارهای موثری صورت می گیرد، در این بین هر دستگاه و مردم به عنوان پایگاه اجتماعی می توانند نقش موثر و مثبتی ایفا کنند.
سلم آبادی، از تنوع نیازها و تعدد مراجعان از اقشار مختلف درآمدی به کمیته امداد گفت و افزود: باتوجه به محدودیت منابع رفع فقر و ارائه خدمت در این بخش به تنهایی از عهده کمیته امداد بر نمی آید و نیازمند همراهی همه دستگاه ها هستیم.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در خصوص کمک به خانه دار شدن مددجویان کمیته امداد، گفت: آمادگی داریم تا در صورت تامین زمین و انجام روند اداری لازم برای کمک به خانه دار شدن مددجویان، واحدهای مسکونی را برای خانوارهای مددجوی بالای ۲ نفر ساکن در روستا و یا در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض بسازیم.
وی به اجرای طرح ۳۱۳ توسط امور فرهنگی کمیته امداد اشاره داشت و افزود: این طرح در سال گذشته با همکاری ۶۰ روحانی و امسال با ۳۱۳ روحانی به منظور رفع مشکلات معیشتی و فرهنگی خانواده های مددجوی ساکن در روستاها فعالیت می کند.
همچنین در این سفر فرماندار کلات، کار کردن در کمیته امداد را توفیق ویژه دانست و افزود: توانمندسازی در بخش های معیشت نیازمندان و اشتغالزایی و کارآفرینی برای عموم مردم را مدنظر داریم.
علی صلاحی از تشکیل مجمع خیرین شهرستان با استفاده از ظرفیت های مختلف کشور خبر داد و اعلام کرد: در قالب این مجمع در نظر داریم تا مسائل و مشکلات مختلف شهرستان را حل و فصل کنیم.
وی، وجود ظرفیت‌های مختلف ایجاد اشتغال در شهرستان را در ابعادی مانند گردشگری، مشاغل خوشه‌ای و زنجیره‌ای دانست و اظهار کرد: امیدوارم با استفاده از ظرفیت های مختلف شهرستان نرخ بیکاری و آمار جامعه مددجویی و نیازمندی در شهرستان را کاهش دهیم.
در ادامه این دیدار، امام جمعه زاوین با عنوان این مطلب که کمیته امداد از نهادهایی است که مستقیم تحت نظارت رهبری است، افزود: راه اندازی مراکز نیکوکاری توسط این نهاد، تفکر عالی و اقدام خوبی است.
حجت الاسلام توکلی ادامه داد: با انجام برنامه های فرهنگی می توان در جهت کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی قدم‌های خوبی برداشت.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.