6

رشد ۱۸ درصدی صدور اسناد مالکیت در خراسان رضوی

  • کد خبر : 4673
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
رشد ۱۸ درصدی صدور اسناد مالکیت در خراسان رضوی
مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی از رشد بیش از 18 درصدی صدور اسناد مالکیت در استان خراسان رضوی طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، محمد نخعی مدیر کل با اشاره به صدور ۹۰ هزار و ۳۴۹ سند مالکیت تک برگ در چهار ماه نخست سال جاری در استان خراسان رضوی افزود از این تعداد سند مالکیت صادره قریب به ۵۳ درصد شامل ۴۷ هزار و ۹۱۹ سند مالکیت مربوط به شهرستان مشهد  بوده است که رشد ۲۶٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک خراسان رضوی خاطر نشان کرد از ابتدای سال تا پایان تیر ماه تعداد یک هزار و ۵۵۳ سند مالکیت در راستای اجرای قانون تعیین تکلیف املاک و اراضی فاقد سند رسمی توسط واحدهای ثبتی برای متقاضیان صادر گردیده و اسناد عادی و قولنامه این افراد به سند رسمی تبدیل شده است که این میزان نشان از رشد ۲۰ درصدی نسبت به چهار ماهه ابتدای سال قبل دارد وی افزود صدور سند رسمی  علاوه بر ایجاد امنیت اقتصادی و اجتماعی موجب کاهش دعاوی و اختلافات ملکی می گردد  که نقش بسزایی در کاهش پرونده های قضایی دارد.

نخعی صدور ۲ هزار و ۹۰۳ سند مالکیت با ۱۰٫۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل برای مالکین روستاهای بالای بیست خانوار و شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر جمعیت در راستای اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را بخش دیگری از اقدامات ثبت اسناد واملاک استان در راستای کمک به محرومیت زدایی و توسعه چرخه اقتصادی استان در سال جاری برشمرد که میتواند به عنوان پشتوانه جهت بهره مندی از فرصت های اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد .

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود بیان داشت صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی استان به عنوان یک اولویت کاری در سال جاری مورد توجه ویژه قرار داشته  و تلاش می کنیم تا با همراهی و همکاری ارگان های مرتبط و مالکین و کشاورزان استان نسبت به جانمایی و تثبیت اراضی کشاورزی در بانک جامع کاداستر کشور اقدام نماییم. وی صدور  ۹۷۱ سند مالکیت برای این اراضی در سال جاری نسبت به ۶۷ سند مالکیت صادره برای اراضی کشاورزی در مدت مشابه سال قبل را نشان دهنده  عزم جدی ثبت اسناد واملاک استان برای تحقق این مهم در سال جاری دانست.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک خراسان رضوی در انتها با اشاره به تلاش و همکاری واحدهای ثبتی تابعه استان در راستای صیانت از نیات واقفین به عنوان یک وظیفه شرعی علاوه بر وظایف محوله قانونی ، از اداره ثبت اسناد واملاک بردسکن به عنوان یکی از واحدهای ثبتی موفق در این زمینه یاد نمود که طی دو سال گذشته با تثبیت ۷۷۵ هکتار از اراضی وقفی این شهرستان و صدور ۸۶ سند مالکیت تک برگ که ۲۴ سند آن شامل ۷۲۳ هکتار اولین بار سند دار شده است گفت با همکاری متولیان امر و تثبیت و صدور اسناد مالکیت وقفی در آینده مانع از هرگونه تعدی و تعرض به رقبات وقفی استان خواهیم شد.

گفتنی است در سال جاری ۸۷۳ سند مالکیت در راستای صیانت از موقوفات و رقبات وقفی توسط واحدهای ثبتی استان صادر و تحویل ادارات اوقاف و امور خیریه گردیده است که رشد ۲۸٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.