8
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی:

مساجد ظرفیت ساماندهی به افراد کارتن خواب را دارند

  • کد خبر : 3868
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
مساجد ظرفیت ساماندهی به افراد کارتن خواب را دارند
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: همچنین مهمترین طرحی که با محوریت مساجد ایجاد شده، طرح "نذر هشتم" است که در قالب آن هر ماه ۸زندانی آزاد می‌شود و تا کنون ۵۰۷زندانی به آغوش خانواده بازگشته اند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مساجد این ظرفیت را دارند که در صورت همراهی نهادهای مسئول در خصوص ساماندهی کارتن خواب ها پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه یکی از ایراداتی که به مساجد وارد می شود نداشتن یک سند ملی مصوب مسجدی بعد از گذشت ۴۰ سال است یادآور شد: به تازگی در همین زمینه سندی تهیه شده و در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته که هم اکنون در حال بررسی می باشد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: مساجد مرکزهمت عالی مساجد و کمیته امداد در ایجاد مراکز نیکوکاری با هدف محرومیت زدایی فعالیت‌های اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و سیاسی هستند و این توان را دارند که پایگاه همه کار‌های نیک باشند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع افزود: توجه بیشتر به فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی و انعکاس اخبار مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شرایط امروز جامعه، ضروری است.

وی با بیان اینکه قصد داریم با کارکرد کلان و محوریت مساجد، در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی نظامی فعالیت کنیم خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی با محوریت مساجد و همکاری دیگر ارگان‌ها در سطح خراسان رضوی طراحی و اجرا شده است که می‌توان به همکاری ستاد ساجدین در ساخت ۲مدرسه با نظارت آموزش و پرورش، ایجاد قرارگاه مساوات و همدلی و … اشاره کرد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اعلام اینکه ۱۵۵۰ حوزه در طرح “مسجد سنگر سلامت” فعال شدند افزود: همچنین مهمترین طرحی که با محوریت مساجد ایجاد شده، طرح “نذر هشتم” است که در قالب آن هر ماه ۸زندانی آزاد می‌شود و تا کنون ۵۰۷زندانی به آغوش خانواده بازگشته اند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.