12
استاندار خراسان رضوی مطرح کرد:

۳۵ هزار کادر درمانی نیازمند اخبار خوب هستند

  • کد خبر : 2543
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
۳۵ هزار کادر درمانی نیازمند اخبار خوب هستند
استاندار خراسان رضوی با اشاره به سرعت شیوع کرونا تاکید کرد: محدودیت‌ها به مانند قرص مسکن عمل می‌کند، در همین راستا می‌طلبد رسانه‌ها مدیریت استان را در بحث پیشگیری از ابتلا به کرونا و فرهنگ‌سازی کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، محمدصادق معتمدیان در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: در پیک پنجم کرونا شرایط ما کاملا متفاوت بود و به نسبت پیک‌های قبلی یک طوفان کرونایی را در این ایام پشت سر گذاشتیم.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مراکز درمانی و زیرساخت‌هایی که در سطح کشور و استان داریم، بر اساس استانداردهای خاصی احداث شده است که پیک پنجم شیوع کرونا استانداردها را بهم زد و پاسخ گوی حجم مراجعات نبود.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اولویت ما مسئله درمان است، عنوان کرد: همه امکانات را پای کار آوردیم تا به درمان مردم بپردازیم همچنین از ظرفیت‌های استانی و ملی در این پیک استفاده کردیم.
معتمدیان تاکید کرد: مراکز درمانی ما در شرایط بحرانی باید آمادگی مقابله داشته باشند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مسئله اکسیژن حیاتی ترین نیاز بیماران است، گفت: هم‌اکنون به صورت مرتب پیگیر تامین دستگاه‌های اکسیژن ساز برای بیمارستان‌ها، مخازن و کپسول هستیم. در این راستا کل ظرفیت تولید اکسیژن استان روزانه ۲۳ تن و در حال حاضر روزانه ۴۰ تن مصرف روزانه مراکز درمانی ما است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  رسانه‌ها نقشی بی بدیل در اقناع سازی افکار عمومی دارند.
استاندار خراسان رضوی به تامین تخت‌های بیمارستانی برای نیاز بیماران اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون جلسات متعددی با مدیران بیمارستان‌های غیردولتی داشتیم که طی خروجی آن، رقم قابل توجهی تخت به ظرفیت استان افزوده شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۱۷ هزار نفر آمار جامعه پزشکی استان است، گفت: بخش قابل توجهی از آمار مربوط به بخش خصوصی است لذا نیازمند پای همکاری بیشتر جامعه پزشکی و بخش خصوصی در عرصه مقابله با کرونا هستیم.
معتمدیان به تلاش‌های خستگی ناپذیر کادر درمان در ۱۸ ماه گذشته اشاره و بیان کرد: پرستاران‌مان ماه‌ها است تحت فشار هستند و ما قدردان تلاش های خستگی ناپذیر این عزیزان هستیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به کاهش تراکم بیمارستان‌ها با وجود مراکز بستری موقت و سرپایی گفت: در حال حاضر ۲۲ مرکز منتخب خدمات سرپایی در مشهد داریم که از این میزان ۱۱ مرکز ۱۶ ساعته و ۱۱ مرکز خدمات ۲۴ ساعته ارائه می‌دهند. در این راستا نیازمند تعداد ۴۴ پزشک عمومی و متخصص برای این مراکز هستیم.
وی به سایر تلاش‌های صورت گرفته برای مدیریت بیماری کرونا در مشهد که کانون اصلی پیک پنجم است پرداخت و گفت: مجموعه هلال احمر طی ۷۲ ساعت ۴ مرکز بستری موقت راه‌اندازی کرد. همچنین با درخواست از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سریعا یک بیمارستان مجهز به همت نیروی زمینی سپاه به همراه ۱۶۰ تخت بیمارستانی تجهیز و راه‌اندازی شد. ضمن اینکه آستان قدس رضوی و دلاوران ارتش جمهوری اسلامی، تعدادی مراکز بستری سرپایی برای بیماران، تخت و نقاهتگاه‌ آماده کردند و به کمک ما آمدند که جای قدردانی دارد.
معتمدیان با بیان اینکه همه کشور را پای کار آورده‌ایم، ادامه داد: در مسئله تامین اکسیژن با هشت استان ارتباط گرفتیم و هم‌اکنون بخش قابل توجهی از نیاز بیماران و بیمارستان‌ها تامین شد. ضمن اینکه مرتب در حال رصد اوضاع شهرستان‌های استان هستیم که در صورت نیازمندی اکسیژن به آن‌ها برسانیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به سرعت شیوع کرونا تاکید کرد: محدودیت‌ها به مانند قرص مسکن عمل می‌کند، در همین راستا می‌طلبد رسانه‌ها مدیریت استان را در بحث پیشگیری از ابتلا به کرونا و فرهنگ‌سازی کمک کنند.
وی گفت: ۳۵ هزار کادر درمانی استان در حال تلاش هستند و هر کدام نیازمند اخبار خوب و آرامش برای خدمت رسانی به بیماران هستند.
معتمدیان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید در آمار به مراجع رسمی مراجعه کنند، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک از مهم ترین عوامل جلوگیری از ابتلا به بیماری است، لذا مصوبه‌ای اخیرا داشتیم و می‌خواهیم بین دو تا سه میلیون ماسک در حاشیه شهر مشهد بین توزیع کنیم.
وی مجددا از مدیران رسانه‌ها درخواست کرد: رسانه‌ها در بحث پیشگیری، تعامل و هم‌افزایی، کمک‌ها و راه‌اندازی پویش‌های مردمی کمک حال ما باشند.
معتمدیان در بخشی از این جلسه با قدردانی از تلاش‌های بی نظیر اصحاب رسانه استان طی ۱۸ ماه گذشته، گفت: با توجه به اینکه واکسیناسیون خبرنگاران انجام شده است در بحث درمانی خبرنگاران هم پای کار هستیم و آمادگی داریم مشکلات این عزیزان را تسهیل کنیم تا دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند .
گفتنی است؛ رئیس بسیج رسانه استان به همراه نمایندگان رسانه‌ها و مطبوعاتی همچون روزنامه خراسان، صداوسیما، روزنامه قدس، خبرگزاری ایلنا، روزنامه اطلاعات، مجلس نیوز، روزنامه جوان، خبرگزاری ایسنا، اخبار مشهد و روزنامه صبح امروز در این جلسه حضور داشتند و نقطه نظرات و راهکارهای خود را برای مقابله با این بیماری در باب آگاهی بخشی به جامعه بیان کردند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.