16
در مشهد؛

۳۰ درصد بیماران کرونایی بستری شده مسافر هستند

  • کد خبر : 2315
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
۳۰ درصد بیماران کرونایی بستری شده مسافر هستند
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۲۵ تا ۳۰ درصد از بیماران بستری شده در بیمارستانهای مشهد مسافر و اغلب از استان سیستان و بلوچستان هستند.

به گزارش پایگاه خبری شرق نگار، دکتر محمدعلی کیانی اظهار کرد: مشهد علاوه بر بیماران کرونایی این شهر بیماران سایر شهرستانهای خراسان رضوی، استانهای همجوار و بویژه بیماران سیستان و بلوچستان را پذیرش می کند.
وی ادامه داد: در بخش سرپایی نیز حضور بیماران بسیار در مراکز منتخب کرونای مشهد را شاهد هستیم که به دلیل نبود امکانات درمانی در استان خود به مشهد سفر کرده‌اند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی گفت: این در حالی است که برای درمان مسافران مراجعه کننده بودجه اضافی در نظر گرفته نشده و این امر خدمات رسانی مناسب به بیماران را با مشکل مواجه خواهد کرد.
وی افزود: با ادامه این روند کمبود تخت های بستری و کمبود کیت آزمایشگاه امری بدیهی است و باید چاره اندیشی شود.
دکتر کیانی ادامه داد: افزایش سیر پیشروی ویروس کرونای دلتا با انواع گذشته این ویروس قابل مقایسه نیست و اکنون به وضعیت بحرانی رسیده ایم و از سوی دیگر مدافعان سلامت خسته و فرسوده شده اند.
وی به مشارکت مردم در مقابله با کرونا از طریق رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین حمایت مسوولان از کادر درمان بیماران کرونایی تاکید کرد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۳۰۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا جان باخته اند و بدین ترتیب مجموع جانباختگان بر اثر ابتلا به کرونا به ۸۹ هزار و ۷۸۲ نفر رسیده است.

در این مدت ۳۳ هزار و ۸۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که سه هزار و ۶۹۴ نفر از آنها در مراکز درمانی بستری شدند.

اکنون آمار مجموع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۷۹۲ هزار و ۱۴ نفر رسیده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.