11

کسب رتبه نمونه کشوری توسط کشاورزان و دامداران استان

  • کد خبر : 1290
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
کسب رتبه نمونه کشوری توسط کشاورزان و دامداران استان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از کسب رتبه نمونه کشوری توسط کشاورزان و دامداران استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در نشست خبری امروز که در ساختمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد بیان داشت: هر ساله و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان جهاد کشاورزی، کشاورزان و تولیدکنندگان در سطح کشوری و برای تعیین کشاورز نمونه داوری می‌شوند.

وی افزود: امسال ۱۳ نفر از استان خراسان رضوی به‌عنوان کشاورز نمونه کشوری انتخاب شدند که از این تعداد می‌توان به محمد نبی‌پور از گناباد، مهدی چوپانیان‌مقدم از فریمان، محمدرضا شادمهر از قوچان، سعید زائری از کلات و چندین کشاورز نمونه دیگر نام برد.

وی گفت: همچنین از بین کشاورزان استان ۱۰۳ نفر هم به عنوان کشاورز نمونه در ارزیابی استانی انتاخب شدند.

همچنین غلامحسین ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی نیز در خصوص رتبه خراسان رضوی از نظر سطح زیرکشت و تولید اظهار داشت: خراسان‌رضوی از نظر سطح زیرکشت و تولید مقام سوم کشور را در زمینه تولیدات گیاهی به خود اختصاص داده است.

وی گفت: امسال نیز کشت غلات از طرف کشاورزان با استقبال خوبی رو به رو شده و قیمت گندم نیز ارتقا پیدا کرده است.

در ادامه مجیدجعفری معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی با اشاره به‌اینکه در حوزه گوشت مرغ رتبه پنجم کشور و تخم‌مرغ چهارم کشور هستیم، گفت: در زمینه مرغداری‌های گوشتی تا ۱۵ بهمن سال جاری حدود ۴ میلیون ۳۵۳ هزار قطعه‌ جوجه‌ریزی را داشتیم که اینکار توسط ۲۶۹ واحد انجام شده است.

وی اظهار داشت: در خراسان‌رضوی از مجموعه ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار راس پلاک‌گذاری شده است و این استان رتبه اول در زمینه پلاک بندی و هویت بخشی دام را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.