9

برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های مادرزادی ساختمانی قلب در مشهد

  • کد خبر : 7400
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های مادرزادی ساختمانی قلب در مشهد
چهارمین کنگره بین‌المللی مداخلات تهاجمی غیرجراحی در بیماری‌های مادرزادی ساختمانی قلب صبح امروز سوم خردادماه با حضور ۸۰۰ استاد برجسته داخلی و خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش شرق‌نگار، دکتر بهزاد علیزاده، در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین با بیان این نکته که پرستاران از حلقه‌های مهم درمان بیماران قلبی هستند، عنوان کرد: پرستاران یکی از مهمترین حوزه‌های فعال در تیم درمان بیماران قلب هستند و به جهت اهمیت نقش آنان، نخستین برنامه از سری برنامه‌های این کنگره در موضوع پرستاری قلب برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین، افزود: این کنگره بین‌المللی با حضور شخصیت‌های برجسته‌ از کشورهای مختلف جهان و مدرسان حوزه‌های مختلف از داخل و خارج کشور و همچنین شخصیت‌های فرهیخته‌ای حضور خواهند داشت که پژوهش‌های بسیاری در رشته و تخصص خود داشته‌اند.

علیزاده در ادامه، گفت: توصیه ما به دانشجویان، پرستاران و پزشکان این است که نهایت استفاده را از این رویداد علمی و بین‌المللی که در حوزه قلب برگزار خواهد شد داشته باشند، کنگره‌ای که به موضوع مداخلات تهاجمی غیرجراحی در بیماری‌های مادرزادی و ساختمانی قلب خواهد پرداخت.

وی افزود: بخشی از فعالیت‌های ما در رابطه با بیماری‌های مادرزادی و ساختمانی قلب، کمک کردن به بیمارانی خواهد بود که مبتلا به مشکلات قلبی هستند و اگر در زمان مناسب و به خوبی درمان شوند می‌توانند زندگی طبیعی داشته باشند، این بخش نیازمند تجهیزات پزشکی خواهد بود که تعدادی از آن‌ها به‌عنوان بخش تجهیزاتی و ساختاری مانند دستگاه اکوکاردیوگرافی و آنژیوگرافی بوده که از قیمت بالای میلیون دلاری نیز برخوردار است.

علیزاده در ادامه گفت: باتوجه به وضعیت اقتصادی و در شرایط کنونی، تهیه این تجهیزات امکان‌پذیر نیست و همچنین بخش دیگری از این‌ها مواد مصرفی بوده که در اتاق‌های عمل مورد استفاده قرار می‌گیرد که نبود هر یک از این وسایل پزشکی، در خدمت‌رسانی هرچه بهتر ما به بیماران تاثیرات فراوانی خواهد گذاشت.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین همچنین در خصوص نقش مردم و دستگاه‌های اجرایی در کمک‌رسانی در حوزه تجهیزات پزشکی، افزود: از تمامی ارگان‌های دولتی اعم از بهزیستی، بیمه‌های درمانی و تمامی سازمان‌ها و مردم که می‌توانند در این امر به ما کمک کنند خواهشمندیم تا با حامی بودن در فرآیندهای علمی، پژوهشی و درمانی به ما یاری رسانده تا سهم عمده‌ای را در خدمت‌رسانی به بیماران، علی‌الخصوص در بنیاد قلب کاسپین داشته باشیم.

همچنین در پایان نشست، نازنین خادم، پزشک و رزیدنت قلب و عروق و سفیر فرهنگی چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین در مصاحبه با شرق‌نگار، هدف از این کنگره بین‌المللی که پذیرای مهمانان داخلی و خارجی بسیاری از سرتاسر دنیا است را پرداختن به بیماری‌های مادرزادی و ساختاری قلب کودکان عنوان کرده و افزود: در این کنگره، جدیدترین شیوه‌های پزشکی روز دنیا در ارتباط با بیماری‌های مادرزادی و ساختاری قلب نیز در اختیار مدعوین قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است: چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین با موضوع مداخلات تهاجمی غیرجراحی در بیماری‌های مادرزادی و ساختمانی قلب (CASPIAN Meeting۲۰۲۳) از سوم تا پنجم خرداد ماه سال ۱۴۰۲ در بیمارستان امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=7400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.