1

پنتاگون بی سر و صدا مرگبارترین مهماتش را در اوکراین مستقر کرد

  • کد خبر : 4934
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
پنتاگون بی سر و صدا مرگبارترین مهماتش را در اوکراین مستقر کرد
بلومبرگ با استناد به سندی از وزارت دفاع آمریکا گزارش داد، پنتاگون به یک بودجه ۹۲ میلیون دلاری برای شارژ مجدد ذخایر گلوله‌های توپخانه‌ای اکسکالیبور ام ۹۸۲ ارتش آمریکا متعهد شده است.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، در این سند آمده است: این بودجه ۹۲ میلیون دلاری برای خرید مهمات جایگزین گلوله‌های توپخانه‌ای اکسکالیبور ام ۹۸۲ که در حمایت از تلاش بین‌المللی برای مقابله با حمله روسیه به اوکراین ارسال شده بود، هزینه شده است.

اگر این گزارش بلومبرگ صحت داشته باشد، این سند نخستین تایید مستقیم این امر است که واشنگتن در حال تامین گلوله‌های توپخانه‌ای برای کی‌یف است، گرچه مقامات آمریکایی قبلا هیچگاه به سوالات رسانه‌ها در این باره پاسخ مستقیمی نداده بودند.

علاوه بر آمریکا، کانادا نیز دیگر عضو ناتو است که گلوله‌های توپخانه‌ای اکسکالیبور ام ۹۸۲ به اوکراین ارسال کرده است و اوتاوا در آوریل سال جاری میلادی اعلام کرد که تعداد نامشخصی از این گلوله‌ها به همراه چهار قطعه توپخانه میدانی به کی‌یف هدیه می‌شود.

گلوله توپخانه‌ای اکسکالیبور ام ۹۸۲ ساخت کمپانی‌های ریتون و بی‌ای‌ایی سیستمز به سیستم هدایت جی‌پی‌اس مجهز است که این گلوله را قادر می‌سازد هدف را در دو تا چهار متری بزند. این گلوله‌ توپخانه‌ای می‌تواند توسط انواع هویتزرهای خودکششی و یدک کش و توپ‌های صحرایی از جمله ام ۱۰۹ و ام ۱۹۸ که همه آنها در ماه‌های اخیر به اوکراین ارسال شده‌اند، مورد استفاده قرار گیرد.

از این سیستم برای نخستین بار در جنگ‌های عراق و افغانستان در دوران اشغالگری‌های آمریکا و دیگر کشورهای تحت رهبری ناتو استفاده شد.

این بودجه تزریق شده، ارتش آمریکا را قادر می‌سازد تا ۹۰۰ گلوله توپخانه‌ای اکسکالیبور ام ۹۸۲ در جریان سال مالی کنونی خریداری کند. پنتاگون علاوه بر جایگزین کردن گلوله توپخانه‌ای اکسکالیبور، مهمات دیگری را نیز که به اوکراین ارسال شده بودند، جایگزین می‌کند. این بودجه جدید به ده‌ها میلیارد دلار کمک نظامی و اقتصادی واشنگتن به کی‌یف طی شش ماه گذشته اضافه می‌شود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.