10
مدیر موسسه فرهنگی دارالاکرام خراسان رضوی:

پرداخت وام قرض الحسنه به خانواده دانش آموزان تحت‌پوشش

  • کد خبر : 3175
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
پرداخت وام قرض الحسنه به خانواده دانش آموزان تحت‌پوشش
مدیر شعبه خراسان رضوی موسسه فرهنگی دارالاکرام گفت برای تامین معیشت خانواده های دانش آموزان 210 میلیون تومان برای تعداد 105 خانواده وام قرض الحسنه از طریق موسسه فرهنگی دارالاکرام پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی دارالاکرام، نشست خبری مدیر شعبه خراسان رضوی موسسه فرهنگی دارالاکرام در آستانه روز دانش آموز با حضور اصحاب رسانه در محل موسسه خیریه و عام المنفعه دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهر مشهد برگزار شد.

مدیر شعبه خراسان رضوی موسسه فرهنگی دارالاکرام، گفت: موسسه فرهنگی دارالاکرام درسال ۱۳۸۰ در شهر تهران تاسیس شد و اولین شعبه آن در ایران در شهر مشهد افتتاح شده است.

مریم تقوی با بیان اینکه در شعبه مشهدبه تعداد ۶۵۰ دانش آموز مستعد فاقد سرپرست موثر بورسیه تحصیلی اعطا شده است افزود : موسسه فرهنگی دارالاکرام به دانش آموزان خدمات آموزشی ، خدمات مشاوره و مددکار در روستاهای حاشیه شهر مشهد و شهرستان های تربت جام، قوچان ، سبزوار سرولایت ارائه کرده است.

مدیر شعبه خراسان رضوی موسسه فرهنگی دارالاکرام تاکید کرد : هدف موسسه فرهنگی دارالاکرام حمایت از دانش آموزانی می‌باشد که از نظر استعداد تحصیلی دارای شرایط خوبی می باشند و فاقد سرپریت موثر هستند.

وی ادامه داد : از اسفند ماه سال ۹۸ با شیوع اپیدمی کرونا وتعطیل شدن آموزش های حضوری موسسه دارالاکرام حمایت خود را از دانش آموزانی که از کمترین امکانات آموزشی برخوردار بودند و غالبا در مناطق روستایی و حاشیه شهرتحصیل می کردند شروع کرد.

به گفته تقوی : در راستای حمایت از دانش آموزان مستعد فاقد سرپست موثر در زمینه معیشت و سلامت تعداد ۲۶۳ مورد لپ تاپ و تبلت به دانش آموزان اهدا شده است که از این تعداد ۲۵۳ عدد تبلت و تعداد ۱۰ عدد لپ تاپ می باشد و تعداد ۱۵ هزار بسته معیشتی برای شهرستان مشهد و تعداد ۱۴۵۰ بسته معیشتی برای شهرستان های تربت جام ، قوچان ، سبزوار برای دانش آموزان ارسال شده است.

مریم تقوی با بیان اینکه برای تعداد ۲۰۰ دانش آموز هر دانش آموز ۲۵۰ هزار تومان و در شهر مشهد برای ۱۰۰ دانش آموز هر دانش آموز ۳۰۰هزار تومان کمک هزینه معیشتی به کارت بورسیه دانش آموزان واریز شده است خاطرنشان کرد: برای تامین معیشت خانواده‌های دانش آموزان ۲۱۰ میلیون تومان برای تعداد ۱۰۵ خانواده وام قرض الحسنه از طریق موسسه فرهنگی دارالاکرام پرداخت شده است.

مدیر شعبه خراسان رضوی موسسه فرهنگی دارالاکرام خاطرنشان کرد: تعداد ۱۶۵۰ مورد پک های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی به دانش آموزان داده شده است وتعداد دانشجویان زیر پوشش موسسه فرهنگی دارالاکرام ۸۱ نفر میباشند و درکنکور سال۹۹ و ۱۴۰۰ تعداد ۶۱ نفر قبول شده اندو تعداد ۲۳۰ نفر از دانش آموزانی که زیر پوشش موسسه بودند از موسسه فاررغ التحصیل شدند و در جامعه مشغول به کار می باشند و عضو همیاران و حامیان موسسه هستند و هدف و رسالت دارالاکرام آموزش و تحصیل و مهادت آموزی دانش آموزان می باشد.

لازم به ذکر است بیست سال از آغاز حضور دارالاکرام در حمایت از تحصیل کودکان و نوجوانان مستعد در کشور ایران می گذرد و بیش از ۶۰۰۰ مشتاق تحصیل در سراسر ایران با حمایت خیرین و نیکوکاران مورد حمایت خود قرارداده و با داشتن تعداد ۲۳ شعبه در استان های مختلف فعالیت خود را گسترش داده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.