10

با تلاش‌های خوب نماینده شهرستان قوچان رقم خورد /‍ حضور دومین گروه سرمایه گذاران کشور افغانستان در قوچان

  • کد خبر : 3029
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
با تلاش‌های خوب نماینده شهرستان قوچان رقم خورد /‍ حضور دومین گروه سرمایه گذاران کشور افغانستان در قوچان
با پیگیری‌های مستمر نماینده مردم قوچان و فاروج، دومین گروه از سرمایه‌گذاران بلندپایه کشور افغانستان به‌منظور بررسی فرصت‌های سرمایه‌ گذاری در قوچان حضور یافتند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، امین‌رضا مرآتی نماینده عالی دولت در این باره گفت ؛ برای دومین بار میزبان سرمایه‌گذاران کشور افغانستان بودیم که طی بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ و کارخانه آساک دوچرخ و درنهایت با نشستی در فرمانداری ظرفیتها و فرصتهای سرمایه گذاری را در قوچان مطرح و معرفی کردیم .

امین‌رضا مرآتی با اشاره به اینکه قوچان به‌دلیل موقعیت و ظرفیت‌های بالقوه آن و به‌واسطه آماده‌شدن زیرساخت‌های شهرک صنعتی شماره ۲ از قبیل برق ( پست فوق توزیع )، آب، گاز، منطقه ویژه اقتصادی و مرز باجگیران و دسترسی به جاده آسیایی مورد استقبال و توجه سرمایه‌گذاران کشور افغانستان واقع گردید.

وی در ادامه افزود: باتوجه به سند توسعه و الویت‌بندی سرمایه‌گذاری‌ها، مجوز چندین طرح به‌صورت بی نام را در فرمانداری آماده کردیم و کلیه استعلامهای پروژه ها صادر شده، که در صورت تمایل هرگروه از سرمایه‌گذاران ظرف کوتاه‌ترین زمان به‌نام آنان انتقال و می‌توانند بدون هیچ موانعی سرمایه‌گذاری کنند.

مرآتی گفت: این طرحها شامل ۲ گلخانه صنعتی ۱۰۰ هکتاری و ۵۰ هکتاری ، مجتمع دامپروری ۲۰ هزار راسی دام سبک ، مجتمع گردشگری و پرورش ماهی ۶۰ تنی سد تبارک ، پروژه تصفیه خانه شهر قوچان می باشد که در حال حاضر قابل اجرا است.

وی تاکید کرد: پیشنهاد واگذاری بخشی از منطقه ویژه اقتصادی را به آنها دادیم که در صورت تمایل و رایزنی با دیگر سرمایه‌گذاران کشور افغانستان می‌توانند در آنجا سرمایه گذاری نمایند .

وی در پایان این نشست گفت: سرمایه‌گذاران کشور دوست و همسایه ما افغانستان که برای دومین بار میزبان آنها بودیم اعلام رضایت کردند و از طرح‌ها و پیشنهادهای ارائه شده استقبال نمودند و امیدوارم بتوانیم از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی در قوچان بهره‌مند شویم .

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3029

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.