7

پاتیناژ، ورزش یا سرگرمی‌ای هیجان‌انگیز

  • کد خبر : 6078
  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
پاتیناژ، ورزش یا سرگرمی‌ای هیجان‌انگیز

شرق‌نگار: بسیاری دوست دارند در فصل زمستان به مناطق گرمسیری و ساحلی سفر کنند تا از سرمای آن در امان باشند اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در کوه‌های برفی و پیست بازی‌های زمستانی بگذرانند. ورزش زمستانی، یک فعالیت تفریحی و ورزشی است که در طول ماه‌های سرد هر سال برگزار می‌گردد، البته […]

شرق‌نگار: بسیاری دوست دارند در فصل زمستان به مناطق گرمسیری و ساحلی سفر کنند تا از سرمای آن در امان باشند اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در کوه‌های برفی و پیست بازی‌های زمستانی بگذرانند.
ورزش زمستانی، یک فعالیت تفریحی و ورزشی است که در طول ماه‌های سرد هر سال برگزار می‌گردد، البته مناطقی هم هستند که در فصول گرم سال هم، سرگرم بازی‌های یخی یا همان تفریحات و ورزش‌های زمستانی هستند.
فعالیت‌ها و بازی‌های برفی و یخی این امکان را می‌دهد که انواع تفریحات را انجام دهید و در این مطلب سعی شده، به انواع تفریحاتی که به وسیله یخ و برف می‌توانید انجام دهید، بپردازیم.
اسکی، سورتمه سواری، تیوپ‌سواری، صخره‌نوردی، پاتیناژ، اسنوموبیل، تله‌سیژ سواری، تله‌کابین سواری، زیپ‌لاین، تیوب‌سواری، کایت‌سواری، یخ‌نوردی، بیل‌سواری در برف، لژسواری، اسنوبوردسواری. شاید اگر نام این همه ورزش و تفریحات هیجان‌انگیزی که می‌شود به‌وسیله برف و یخ انجام دهید را  قبلا می‌شنویدید تعجب می‌کردید که چرا زودتر به فکر استفاده از هوای سرد زمستان و لذت بردن از فضای برفی این فصل از سال نیافتاده‎‌اید.
مناطق تفریحی برفی و یخی در ایران کم نیستند، از جمله آن‌ها می‌توان به پیست توچال و دیزین در تهران، پیست اسکی شیرباد در مشهد، پیست اسکی شمشک تهران، پیست اسکی آبعلی در تهران، پیست اسکی خور در نزدیکی سد کرج و پیست اسکی تاریک‌دره در همدان اشاره کرد.
علاوه بر مناطق تفریحی که به‌صورت طبیعی در ایران وجود دارد، مکان‌های دیگری هم برای تفریحات یخی و برفی که یادآور فصل سرد زمستان هست ساخته شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به پیست پاتیناژ پدیده مشهد و سالن پاتیناژ مجموعه آرامیس در تهران و پیست پاتیناژ ایران‌مال در تهران اشاره کرد.
پاتیناژ در قرن‌های گذشته در نزد مردمان کشورهای هلند و انگلستان جایگاه خاص و ویژه ای داشته است و تفریح یا بهتر است بگوییم ورزش پاتیناژ، از جمله ورزش‌های مفرح و محبوب است که با کفش مخصوص و روی یخ انجام می‌شود.
شاید شما هم تصاویر رویایی از این ورزش را فقط در تلویزیون تماشا کرده باشید اما جالب است بدانید قدمت این رشته در ایران حدود ۵۰ سال است و در برخی از شهرهای کشور خودمان مثل تهران و مشهد می توانید این ورزش هیجان انگیز را آموزش ببینید.
در آخر امیدواریم شما هم بتوانید حداکثر استفاده را از ورزش‌های مفرح برفی و یخی برده و لحظات شیرینی را برای خود و خانوادتان مهیا کنید.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=6078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.