12

واکسیناسیون ایران تاکنون چیزی شبیه شوخی بوده است!

  • کد خبر : 2289
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۳۸
واکسیناسیون ایران تاکنون چیزی شبیه شوخی بوده است!
جمهوری اسلامی در سرمقاله خود از اقدامات کرونایی کشور انتقاد کرد.

به  گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، این روزنامه نوشت: اگر روش‌های کنونی برای مقابله با کرونا همچنان ادامه پیدا کند، نه‌تنها ایران با کرونا خداحافظی نخواهد کرد بلکه هر روز بیشتر در باتلاقی که این بیماری به وجود آورده فرو خواهد رفت.
با ۶ روز تعطیلی تهران و کرج و اعلام ممنوعیت سفر به استان‌های دیگر، بگونه‌ای برخورد شد که به جای کاهش دادن ابتلائات و مرگ و میرها، آن‌ها را افزایش داده است. سفر با خودروهای سواری را ممنوع اعلام کردند ولی آنها که می‌خواستند به تفریح بروند، با هواپیما و اتوبوس و قطار به استان‌های شمالی هجوم بردند و بیش از هر زمان دیگری گیلان و مازندران را شلوغ کردند. در این استان‌ها ویلا شبی ۷ میلیون تومان و خودروی سواری کرایه هر روز ۴ میلیون تومان در اختیار مسافرانی که از تهران و کرج رفته بودند قرار گرفتند و گشت و گذارها در تمام ۶ روز تعطیلی تهران و کرج در شمال کشور در جریان بود. جاده‌های تهران به شمال هم پرترافیک بودند و این نشان می‌دهد اعلام ممنوعیت سفر با خودروهای شخصی نیز چندان موثر نبوده. نیروی انتظامی تلاش خود را کرده ولی گویا مقررات ابلاغ شده چندان کارائی نداشته و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا نتوانسته مانع ترددها شود. در بخش کسب و کارها نیز در تهران و کرج، مقررات تعطیلی رعایت نشد و در نتیجه چیزی تغییر نکرد. اینکه مشکل از ستاد ملی مقابله با کروناست یا از قرارگاه عملیاتی، بحثی است که خودشان باید بررسی و چاره کنند ولی آنچه در این میان مهم است اینست که روش‌های موجود برای مقابله با کرونا به جای آنکه برخوردی قاطع با این بیماری خطرناک باشد، به نوعی شوخی با کرونا تبدیل شده است.
معاون کل وزیر بهداشت و درمان هم از عدم کارائی تعطیلات ۶ روزه اخیر خبر داده و گفته: «تعطیلی ۶ روزه اخیر برخلاف تعطیلی‌های قبلی اگر نگوئیم مضر بوده اما هیچ فایده‌ای نداشته است. در استان تهران، البرز، قم، مازندران و گیلان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به زیر ۴۰ درصد رسیده که کمترین میزان در سطح کشور است.»
ماجرای واکسیناسیون هم در کشور ما تاکنون چیزی شبیه شوخی بوده و اگر از این به بعد تلاش مستمری صورت نگیرد، در این زمینه نیز بسیار عقب‌مانده خواهیم بود. اکنون در بعضی کشورها که شرایط حادتر کرونائی آنها مدتی مورد تمسخر و استهزاء مسئولین کشور ما بود، در اثر گسترش واکسیناسیون، اوضاع در حال عادی شدن است ولی ما متاسفانه گرفتار موج پنجم کرونا هستیم که از امواج چهارگانه گذشته حادتر است و پزشکان و پرستاران و سایر کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را دچار استیصال کرده است.
می‌دانیم که دولت دوازدهم از یکطرف گرفتار محدودیت‌ها بود و از طرف دیگر از ضعف مدیریت در بخش‌هائی ازجمله وزارت بهداشت و درمان، ستاد ملی مبارزه با کرونا و قرارگاه عملیاتی آن رنج می‌برد که محصول آن محدودیت‌ها و این ضعف‌ها وضعیت خطرناک فعلی کرونا در کشور است. این دولت تا یک هفته دیگر بساط خود را جمع می‌کند و مدیریت اجرائی کشور را تحویل دولت سیزدهم می‌دهد. توصیه ما به دولت سیزدهم اینست که کرونا را جدی بگیرد و با عبرت گرفتن از تجربه ناموفق شوخی کردن با این بیماری خطرناک در هر دو زمینه اِعمال ضوابط و واکسیناسیون، راهی را در پیش بگیرد که بتواند به سرعت بر کرونا غلبه کند و این بیماری خطرناک را در کشور عزیز ایران مهار نماید.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.