9
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خبرداد:

اختصاص وام ۴ درصدی برای تبدیل موتورسیکلت‌ها به موتور برقی

  • کد خبر : 1143
  • ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۳:۰۶
اختصاص وام ۴ درصدی برای تبدیل موتورسیکلت‌ها به موتور برقی
خلیل الله کاظمی درباره وام اختصاص یافته برای موتورسیکلت‌ها گفت در حال مذاکره با بانک‌ها هستیم و بالغ بر ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در شهر داریم که با تایید شورای شهر برای تبدیل موتورها به موتور برقی، وام ۴ درصد می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، خلیل الله کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال مذاکره با بانک‌ها هستیم، افزود: بالغ بر۵۰۰ هزار موتورسیکلت در شهر داریم، و با تایید شورای شهر برای تبدیل موتورها به موتور برقی، وام ۴ درصد می‌دهیم.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: معاون شهردار مشهد اظهار کرد: در برخی از پروژه ها همکاران من ۳ شیفت کار می کنند تا کمترین مزاحمت را برای شهروندان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تاکنون معاونت ما برنامه ریزی ویژه ای را در حوزه عمران و حمل و نقل انجام داده است، افزود: ما اولویت خود را بر حمل و نقل عمومی و موضوع ترافیک در سطح شهر متمرکز کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهر مشهد ۴ پروژه در رابطه با تقاطع های سطح شهر اجرا شده و ۵ مورد دیگر نیز در حال اجرا است. علاوه بر آن رینگ مذکور را نیز از نظر ترافیکی سرو سامان داده ایم.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه هدف ما آسان نمودن مسیر تردد شهروندان به حرم با اجرای پروژه های مهم تقاطع ها است تا شهروندان بتوانند از مسیر ترمینال با وسیله حمل و نقل عمومی به حرم مطهر و از مسیر مصلی به حرم مشرف شوند؛ گفت: براساس تقاطع هایی که در داخل شهر وجود دارد، سیستم های داخل شهری را به همان شکل حمل و نقل عمومی در نظر گرفتیم.

وی در خصوص دیگر اقدامات معاونت عمران در سال گذشته، بیان کرد: در سال گذشته بر اثر بارندگی های به وجود آمده ۲۹۳ نقطه آب گرفتگی در سطح شهر شاهد بودیم و با اعتباری که در نظر گرفته شد، در حال حاضر ۲۱۳ نقطه به طور کامل موضوع آبگرفتگی آن رفع شده است.

کاظمی در خصوص بودجه های عمرانی طی سال های گذشته نیز گفت: در سال ۹۷ بودجه بخش عمرانی ۶۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۸ به ۲۸۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ به ۴۸۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد به اجرای طرح حق تقدم عابر پیاده اشاره کرد و افزود: در سال ۸۴ با  وجود ۲۰۰ هزار خودرو شاهد کشته شدن ۴۸۴ نفر بر اثر تصادفات در مشهد بودیم که این رقم درسال گذشته ۲۲۳ نفر بود.وی اضافه کرد:  از این تعداد ۱۳۱ نفرکشته شدگان مربوط به عابران پیاده بودند و ۸۰ درصد از این تصادفات در تقاطع ها رخ داده بود.

وی در ادامه گفت: کل پیاده‌رو‌های مشهد ۶.۵ میلیون متر است، که سال گذشته ۲۹۰ هزار متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر ۷۴ میلیارد تومان بهسازی و امسال نیز ۲۷۰ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۵۴ میلراد تومان بهسازی و مناسب سازی خواهد شد برای سال ۱۴۰۰ نیز ۳۸۰ هزار متر مربع پیاده روسازی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و سیصد هزار مترمربع معبر خاکی در شهر داشتیم که ۹۹ درصد آن در حاشیه شهر بود که از این میزان ۳۵۰ هزار متر پارسال آسفالت شده است و امسال نیز ۴۵۰ هزار مترمربع دیگر را آسفالت خواهیم کرد؛ گفت: یکی از مشکلاتی که  درآسفالت معابر خامی حاشیه شهر با آن روبرو بودیم نبود طرح تفصیلی در این مناطق بود که برای رفع این مشکل لایحه ای را به شورای شهر ارائه داده و مجوز آسفالت این معابر را  از شورا گرفته ایم.

کاظمی در خصوص تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در مناطق کم برخوردار و حاشیه ای شهر اظهار داشت: بخش زیادی از ۱۷۰ مینی بوسی که طی هفته گذشته رونمایی شد در حاشیه شهر فعال شده است و این خطوط به نحوی طراحی شده است که شهروندان حاشیه شهر بتوانند به نقاط اصلی شهر برسند.

وی به سیستم جدید دوچرخه اشتراکی مشهد اشاره کرد و افزود: درحال حاضر ۱۳۶ ایستگاه قدیمی دوچرخه جمع آوری و در فاز اول ۲۰۰ دستگاه تولید کارخانه آساک دوچرخ با قفل الکترونیک که از طریق گوشی تلفن همراه قابلیت بازگشایی دارد تا اواسط اسفند دراختیار شهروندان قرارگرفت، در فاز دوم نیز ۲۰۰ دستگاه دیگر اضافه خواهد شد.

کاظمی در خصوص تعطیلی آخر هفته در کلانشهر مشهد، با بیان اینکه شهرداری تصمیم گیرنده این تعطیلی نیست و نهادهای ذی ربط در این خصوص تصمیم خواهند گرفت؛ گفت: ما نظر خود را درباره این تعطیلی ارائه داده ایم و معتقدیم اگر پنجشنبه ها تعطیل شود به کاهش آلودگی هوا کمک زیادی می‌کند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.