5

جوکار: هواشناسی فشل است/ مردم فهمیدند وضعیت قرمز است اما هواشناسی وضعیت زرد و نارنجی اعلام کرد

  • کد خبر : 5986
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
جوکار: هواشناسی فشل است/ مردم فهمیدند وضعیت قرمز است اما هواشناسی وضعیت زرد و نارنجی اعلام کرد
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس با بیان اینکه هواشناسی فشل است، گفت: مردم فهمیدند وضعیت قرمز است اما هواشناسی وضعیت زرد و نارنجی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار به نقل از تسنیم از یزد، محمدصالح جوکار دقایقی قبل در نشست ستاد مدیریت بحران استان یزد که با حضور وزیر کشور برگزار شد اظهار داشت: این‌که وزیر کشور از تمام نقاط سیل‌زده کشور بازدید کردند قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر تمام دستگاه‌های مرتبط کمک خوبی داشتند، گفت: چهار ماه قبل چنین جلسه‌ای در استانداری یزد برگزار شد و قرار بود دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد اما دوباره همان اتفاقات را شاهد هستیم.

وی با انتقاد از اینکه مدیریت بحران در سطح ملی و استانی جایگاه خود را ندارد عنوان کرد: اعتقاد من این است که امروز جایگاه پدافند غیرعامل بسیار بالاتر از مدیریت بحران است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی به خسارت دو هزار میلیاردی سیل چندماه پیش یزد اشاره کرد و گفت: اگر این خسارت به استان پرداخت می‌شد امروز شاهد چنین خسارت‌هایی نمی‌بودیم.

جوکار افزود: امروز ما سیلی را شاهد بودیم که دقیقاً شبیه به سیل چند ماه قبل است و دقیقاً خسارت‌هایی مشابه آن سیل اما در ابعاد وسیع‌تر را شاهد هستیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر در بافت تاریخی در همان ساعت اول نتوان آب را تخلیه کرد دیگر نمی‌توان کاری کرد و سازه‌های خشتی با تخریب مواجه می‌شوند، به این صورت بافت ثبت جهانی چه‌معنایی دارد؟

وی با بیان اینکه هواشناسی در کشور فشل است گفت: همه مردم به‌خوبی از وصعیت هوا هشدار قرمز را درمی‌یابند ولی هواشناسی به‌دلیل امکانات پایینی که دارد وضعیت هشدار زرد یا نارنجی را اعلام می‌کند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: از بس اعلام کردیم حق و حقوق استان از معادن را پرداخت کنند ولی هیچ اقدامی نشد واقعاً خسته شدیم؛ اگر حق و حقوق استان را پرداخت کنند ما هیچ انتظاری از دولت نداریم.

وی با بیان اینکه وزیر به‌صورت فوری ۲۰۰ میلیون به‌عنوان تنخواه برای سیل در اختیار یزد قرار دهد گفت: سدهای خاکی روستاهای تفت سرریز است و در صورتی که اقدامی صورت نگیرد و امشب باران در این مناطق ببارد آب باران به‌سمت یزد حرکت می‌کند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=5986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.