16

نیاز مشهد به توسعه اورژانس‌های مغز و اعصاب

  • کد خبر : 2785
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
نیاز مشهد به توسعه اورژانس‌های مغز و اعصاب
رئیس بخش اورژانس بیمارستان قائم(ع) مشهد گفت: مشهد نیاز به توسعه اورژانس های مرتبط با سکته‌های مغزی یا به طور کلی اورژانس‌های مغز و اعصاب دارد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، دکترمهدی فروغیان در نشست خبری با موضوع «اورژانس و فوریت‌های پزشکی در شرایط کرونا» که از سوی روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، در اپلیکیشن کلاب هاوس برگزار شد؛ افزود: در حال حاضر تنها بیمارستان قائم مشهد و بیمارستان رضوی به صورت محدودتری خدمات اورژانسی مرتبط با سکته‌های حاد مغزی را ارائه می‌دهند که با توجه به زمان طلائی و محدود ارائه خدمات درمانی به بیماران سکته مغزی و جمعیت شهر، اورژانسهای فعال کد ۷۲۴ باید توسعه یابد.
وی در ادامه بیان کرد: طبق آنچه اعلام شده بیمارستان هاشمی‌نژاد نیز در آینده به چرخه ارائه خدمات به بیماران سکته حاد مغزی خواهد پیوست که قطعا در مدیریت درمان این بیماران در شهر موثر خواهد بود.
وی اظهار کرد: پیش از شیوع بیماری کرونا به همت ریاست دانشگاه و تیم مدیریتی بیمارستان توانستیم اورژانس بیمارستان را در کوهسنگی ایجاد نماییم و این فضای جدید توانست باعث مدیریت بهتر در شرایط کووید بشود. اولویت درمان با بیماران کووید بوده ولی بیماران غیرکووید هم باید ساماندهی می‌شدند و لازمه‌اش این بود که دو فضای مختلف را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: البته این موضوع باعث شد حجم کاری همکاران ما بخصوص در اورژانس ها خیلی بیشتر شود چرا که با همان تعداد نیروی انسانی قبلی باید دو فضا را مدیریت می‌کردیم و عملا حجم کاری دو برابر و سختی برای همکاران‌مان دو چندان شد. درگیری و ابتلاء پرسنل بیمارستانی به کووید هم این سختی را در این ۱۸ ماه تشدید می‌کرد.

دکتر فروغیان با بیان این که شرایط کاری ما هیچ زمانی در این ماه‌ها از سختی به آسانی تبدیل نشده است، عنوان کرد: نمی‌توان گفت که در زمان‌هایی شرایط ما سخت‌تر یا آسان‌تر بوده چرا که بیماران کووید و غیرکووید مانند دو پله ترازو بوده‌اند؛ هر زمان بیماران کووید بیشتر می‌شد، بیماران غیرکووید کم‌تر می‌شدند و هرزمان کرونا کاهش می‌یافت، بیماران غیرکرونایی که در زمان کرونا به بیمارستان مراجعه نکرده بودند افزایش پیدا می‌کردند. این امر باعث شده که در این ۱۸ ماه فعالیت همکاران ما همیشه خیلی پررنگ باشد.

وی متذکر شد: از طرف دیگر باید توجه داشت بیمارستان قائم(عج) مرکز ارجاعی بیماران مغز و اعصاب است و همزمان که بیماران کووید باید مدیریت می‌شدند، بیماران غیرکووید هم باید به خوبی ساماندهی می‌شدند و در واقع درمان بیماران به خوبی در هر دو حوزه پیش می‌رفت.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.