10

تمرکز ما محرومیت‌زدایی در حاشیه شهر است

  • کد خبر : 3871
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
تمرکز ما محرومیت‌زدایی در حاشیه شهر است
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: در بحث محرومیت‌زدایی حاشیه شهر برنامه‌های مختلفی داشته و به‌دنبال شناسایی نقاط محروم هستیم.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، نشست خبری مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در ساختمان اداری مرکز آموزشی قائم مشهد برگزار شد.

محسن زاکریان، مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با اشاره به اقدامات موثری که در پیشگیری همه‌گیری بیماری کرونا انجام شده است، افزود: در این حوزه و از روز اول «پیک اول کرونا» حرکت‌های خوب و موثری از جمله تولید و تکثیر اقلام حفاظتی، تامین کارگاه‌های تولید ماسک و غیره را داشته‌ایم.

وی گفت: بسیج جامعه پزشکی در بحث آموزش هم فعال بوده به‌طوری که در اسفندماه ۹۸ بیش از هشت هزار مربی به کادر پیشگیری از کرونا اضافه شده که تاثیرات موثری در همه‌گیری این ویروس داشته است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: یکی از بهترین نقاهتگاه‌های سطح کشور در استان خراسان رضوی قرار داشته که همه اقشار از جمله کارتن‌خواب تا پزشک را در بر می‌گیرد و همچنین افرادی در این حوزه فعالیت دارند که گاها بیش از ۱۰۰ شیفت ۶ ساعته کاری را پشت سر گذاشته و همچنان به خدمت‌رسانی خود ادامه می‌دهند.

وی در ادامه افزود: در عملیات خانه به خانه تزریق واکسن در شهرک شهید باهنر چ، بیش از ۱۵۰۰ دوز واکسن به افراد تزریق شده و نکته بسیار با اهمیت در حاشیه شهر مشهد، می‌توان به پایین آمدن سن واکسیناسیون اشاره نیز کرد.

محسن زاکریان گفت: در بحث محرومیت‌زدایی در حاشیه شهر، نقاطی را شناسایی کرده‌ایم که بیماران به صورت هفتگی شناسایی و پزشکان به عنوان خط مقدم درمان، بیماران را ویزیت کرده و بیمار به صورت مستقیم به داروخانه‌های مجاور مراجعه و داروی خو را تهیه می‌کند.

 

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.