16
رئیس پارک علم‌ و فناوری خراسان خبر داد:

ضرورت تقویت ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با دانشگاه‌ها

  • کد خبر : 1331
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
ضرورت تقویت ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با دانشگاه‌ها
رئیس پارک علم‌ و فناوری خراسان گفت در حوزه توانمندسازی رتبه نخست را در بین استان‌های کشور داریم.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، رضا قنبری در نشست خبری گزارش دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در سال ۹۹ گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان موجود در استان خراسان در حدود ۳۰۳ شرکت بوده و این در حالیست که ۴۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد.

وی گفت: ۵۳ درصد از ۴۷۰۰ نفر فعال در پارک علم و فناوری، تحصیل‌کرده‌های دانشگاه هستند.

رئیس پارک علم‌ و فناوری خراسان با اشاره به اینکه رتبه کسب‌وکار ایران در دنیا حدود ۱۳۷ بوده که این عدد در شأن ملت ایران نیست، گفت: سهم شرکتهای دانش بنیان از ( جی دی پی ) یا تولید ناخالص داخلی معادل یک درصد در کشور است و این مقدار باید به ۲۰ درصد برسد.

قنبری افزود: از مشکلات مهم دیگر این شرکت‌ها در حوزه بازار، عدم اطمینان و حمایت مدیران از شرکت‌های دانش‌بنیان است که در حال پیگیری این موضوع نیز هستیم و امیدوارم به نتایج خوبی دست یابیم.

وی بیان داشت: پارک خراسان با همکاری دانشگاه‌ها، شهرداری و استانداری نهادی را تشکیل داده که شامل دو‌ کمیسیون فناوری و نوآوری و کمیسیون اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی با اشاره به  اینکه منبع تغذیه اصلی سرمایه انسانی برای شرکت‌ها دانشگاه‌ها هستند، گفت: در زمینه به‌دست‌آوردن و نگه‌داشت نیروی انسانی اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

رئیس پارک علم‌ و فناوری خراسان با بیان اینکه قیمت عرضه محصولات شرکت‌های فناوری و نوآور  یک سوم محصولات مشابه است اظهار داشت: میزان صرفه‌جویی ارزی در این شرکتها طی سال جاری پنج هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.