12

شناسایی ۳۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در مشهد

  • کد خبر : 2032
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
شناسایی ۳۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز در مشهد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌ رضوی گفت: در استان سه هزار و ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده است که با همکاری دادگستری استان پیگیری هستیم تا امسال موضوع چاه‌های غیرمجاز را به سرانجام برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، محمد علایی مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان در نشست خبری که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب در تصفیه خانه شماره یک برگزار شد، اظهار کرد: سد دوستی با همکاری مشترک ایران و ترکمنستان ساخته شده و عملیات اجرایی ساخت آن در سال ۱۳۷۹ آغاز شد که در فروردین سال ۱۳۸۴ به بهره ‌برداری رسید. نام این سد بر اساس مفهوم دوستی و مودت به نام ‘دوستی’ انتخاب شده است.

وی گفت: نیروگاه توس برق زیادی مصرف کرده و ما باید مدیریت بهتری بر روی مصرف آب نیز داشته باشیم.

علایی افزود: سه هزار و ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده است که با همکاری دادگستری استان پیگیری هستیم تا امسال موضوع چاه‌های غیرمجاز را به سرانجام برسانیم.

در ادامه این نشست حسین اسماعیلیان مدیرعامل آبفا مشهد نیز گفت: میزان مصرف آب مردم مشهد نسبت به میزان متوسط مصرف آب در کل کشور و همچنین سایر کلان‌ شهرها کم‌تر است.‌

وی گفت: الگوی مصرف آب در مشهد بر مبنای ۱۵ متر مکعب تعریف شده است که بر اساس این الگو ۷۵ درصد از مشترکین شرکت آب و فاضلاب زیر ۱۱ مترمکعب آب مصرف می‌کنند. لذا درصد افرادی که در مشهد بالاتر از حد مجاز آب مصرف می‌کنند، رقم کمی است.

وی افزود: امسال کارهای بزرگی در دست اقدام و قرار است برای بهبود وضع روستاها ۱۹ حلقه چاه را حفر کنیم که از این تعداد، ۱۳ حلقه چاه تا کنون حفر شده است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خیلی خوبی که سال گذشته انجام شد، هدف‌گذاری برای رسیدگی به روستاهایی بود که تحت حمایت و پوشش شرکت آب و فاضلاب نبود.

حسین اسماعیلیان یادآور شد: امسال در وضعیت خشک و کم بارانی قرار داریم، میزان بارش امسال تا امروز ۹۶ میلیمتر بوده که سال گذشته این میزان ۲۷۱ میلیمتر بوده و میانگین ۵۰ ساله نیز ۱۷۹ میلیمتر بوده‌ است.

 

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.