6
عضو هیات مدیره سازمان نصر:

نسخه جدید آیین‌نامه کسب‌وکارهای اینترنتی خط قرمز ماست

  • کد خبر : 4928
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
نسخه جدید آیین‌نامه کسب‌وکارهای اینترنتی خط قرمز ماست
عضو هیأت مدیره سازمان نصر گفت: آیین‌نامه کسب‌وکارهای اینترنتی، خط قرمز اتحادیه بوده و تصویب آن ضربه بزرگی به بدنه این سازمان خواهد زد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، نشست خبری اتحادیه انجمن‌های کسب‌وکارهای اینترنتی در تهران برگزار شد.

حمیدرضا اعتدال‌مهر، عضو هیات مدیره و نایب رییس اول اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، در ارتباط با مجوزهای کسب‌وکار در این حوزه اظهار داشت: بر اساس ساختار اتحادیه‌ها، حداقل ۱۰۰ هزار کسب‌وکار اینترنتی در تهران وجود داشته که این حجم از کسب‌وکارها کار مدیریتی را بسیار حساس کرده و مسئولیت سنگینی را متوجه مدیران خواهد کرد.

وی گفت: به دلیل گستردگی حوزه فعالیت و تعداد کسب و کارهای مرتبط، تناظر اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی با هیچ کدام از هشت هزار اتحادیه کسب و کارهای کشور قابل مقایسه نیست.

در ادامه جلسه رضا قربانی، عضو هیات مدیره سازمان نصر، گفت: پنجاه هزار از کسب‌وکارهای اینترنتی ما ای‌نماد را گرفته‌اند و این در حالی است که بسیاری از مشاغل دیگر اقدامی در این زمینه نداده و لزومی بر کسب مجوز نمی‌بینند.

وی گفت: کسب‌کارها به سه قسمت کسب‌وکارهای بزرگ، متوسط و کوچک تقسیم‌بندی می‌شوند که مهمترین مسئله ما در این مورد کسب‌وکارهای کوچک است.

جعفر محمدی یکی دیگر از اعضای هیات مدیره سازمان نصر نیز، گفت: فضای مجوزدهی مناسب اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی نبوده است و اتفاق بدتری که در این یکسال اخیر افتاده این است که رویکرد دولت جدید، رویکرد کنترل این فضا و بردن این کسب‌وکار به سمت کنترل حاکمیتی و خارج کردن مدیریت آن از بخش خصوصی بوده است.

وی همچنین با اشاره به اخذ مجوزهای لازم در این حوزه، افزود: مهمترین وظیفه اتحادیه ارایه مجوز بوده است.

وی در ادامه، افزود: نسخه جدید آیین‌نامه کسب‌وکارهای اینترنتی، خط قرمز اتحادیه هست و تصویب آن ضربه به‌شدت بزرگی به بده این سازمان خواهد زد.

رضا الفت‌نسب عضو هیات مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی نیز، گفت: ما نزدیک به ۸۲۰۰ اتحادیه در سطح کشور داریم که خود را نهاد تصمیم‌گیرنده و مجوزدهنده در این حوزه دانسته که با روی کار آمدن اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی خوشبختانه این بحث به پایان رسیده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.