13

نخستین تور گردشگری کشاورزی در تربت حیدریه برگزار شد

  • کد خبر : 3271
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
نخستین تور گردشگری کشاورزی در تربت حیدریه برگزار شد
سفر گردشگری یک‎‌روزه با هدف توسعه بخش کشاورزی و زعفران در تربت حیدریه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، نخستین تور گردشگری کشاورزی در تربت‌ حیدریه با حضور جمعی از اصحاب رسانه، کارشناسان میراث‌فرهنگی و گردشگری و جمعی از لیدرهای تور و عکاسان رسانه‌های مختلف استان در تربت‌حیدریه برگزار شد.

این تور از ۶ صبح شنبه ۲۴ آبان از مشهد شروع و در تربت حیدریه به پایان رسید. تربت حیدریه  بزرگترین قطب تولید زعفران کشور و حتی جهان بوده که سالیانه صادرات فراوانی از این نقطه به سراسر دنیا انجام می‌شود.

به گفته برگزارکنندگان این تور گردشگری، هدف از برگزاری تور، آشنایی با آثار و بناهای تاریخی و بازدید از مزارع گل زعفران و گردشگری کشاورزی و بازدید از پژوهشکده زعفران و آشنایی با موزه‌ها و همچنین بازدید از شرکت‌های فعال در حوزه صادرات زعفران است.

 

 

در ابتدای این مراسم، میزبانان با موسیقی محلی از میهمانان استقبال و بعد از خوش‌آمدگویی به میهمانان با سخنرانی جمعی از مسئولین از جمله معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه یافت.

این تور که با تعبیه برنامه‌های مختلف فرهنگی، تفریحی و گردشگری توسط مسئولین برگزاری تا غروب شنبه به طول انجامید با بازدید از مجتمع آزمایشگاهی یکی از شرکت‌های فعال در حوزه زعفران به پایان رسید.

در این تور گردشگری، مسئولین و فعالان اقتصادی مختلفی از جمله محمدی، مدیر میراث فرهنگی شهرستان تربت حیدریه، نخعی‌نیا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه و صباغ‌زاده مدیرعامل شرکت آرنیکا نیز حضور داشتند.

 

 

نکته بسیار مهم در رابطه با این تورها این است که اینگونه تورهای گردگشری که توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و با مشارکت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی برگزار می‌شود به صورت رایگان خواهد بود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3271

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.