20
در دیدار رئیس اداره میراث فرهنگی با فرمانده سپاه پاسداران مطرح شد:

نخستین اقامتگاه بوم‌گردی کشور با رویکرد گردشگری دفاع مقدس در تربت حیدریه

  • کد خبر : 728
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
نخستین اقامتگاه بوم‌گردی کشور با رویکرد گردشگری دفاع مقدس در تربت حیدریه
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: نخستین اقامتگاه بوم‌گردی کشور با محوریت گردشگری دفاع مقدس در تربت حیدریه با همکاری و مشارکت سپاه پاسداران ناحیه تربت حیدریه راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگاه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی علی محمدی روز دوشنبه ۱۴ مهرماه ۱۳۹۹ در نشستی که با فرمانده سپاه شهرستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: گردشگری دفاع مقدس زمینه آشنایی نسل جوان و نوجوان را با ایثارگری ها و رشادت رزمندگان اسلام در دوران دقاع مقدس میسر می کند.
فرمانده سپاه پاسداران تربت حیدریه نیز در این دیدار بر اهمیت موضوع گردشگری و صنایع دستی در بحث اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: این حوزه بهترین فرصت برای تسریع در رونق اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی جدید است.
سرهنگ پاسدار احمد ناصری موحد تصریح کرد: شهرستان تربت حیدریه دارای ظرفیت های قابل توجهی در زمینه گردشگری است و به دلیل وجود بیش از دوهزار رزمنده و دلاورمرد دوران مقدس در منطقه تربت حیدریه بهترین پتانسیل برای استفاده از ذخیره های انقلاب و آشنایی نسل جدید با رشادت های آنان ایجاد و راه اندازی موزه های دفاع مقدس و گردشگری جنگ است.
او افزود: با توسعه صنعت گردشگری دفاع ‌مقدس، ضمن ایجاد بازار کار می‌توان نسل جوان را از این طریق با شیوه زندگی شهدا، واکاوی علل آغاز جنگ و ثمرات معنوی دفاع مقدس بیشتر آشنا کرد و بر این اساس با همگرایی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری به ترویج فرهنگ استقامت، رشادت، دلاوری و مردانگی پرداخت.

وجود بیش از دوهزار رزمنده و دلاورمرد دوران مقدس در منطقه تربت حیدریه بهترین پتانسیل برای استفاده از ذخیره های انقلاب و آشنایی نسل جدید با رشادت های آنان ایجاد و راه اندازی موزه های دفاع مقدس و گردشگری جنگ است.
او افزود: با توسعه صنعت گردشگری دفاع ‌مقدس، ضمن ایجاد بازار کار می‌توان نسل جوان را از این طریق با شیوه زندگی شهدا، واکاوی علل آغاز جنگ و ثمرات معنوی دفاع مقدس بیشتر آشنا کرد و بر این اساس با همگرایی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری به ترویج فرهنگ استقامت، رشادت، دلاوری و مردانگی پرداخت.
ناصری‌موحد گفت: این موضوع مهم را از سال ها پیش با محوریت کاروان راهیان‌نور در دستور کار قرار داده و به آن پرداخته‌ایم اما معرفی ارزشهای دفاع ‌مقدس نباید به یک نقطه جغرافیایی خاص محدود شود، بنابراین از پیشنهاد گنجاندن گردشگری دفاع مقدس در کنار دیگر موضوعات گردشگری در شهرهای مختلف کشور به خصوص در قالب ایجاد موزه دفاع‌ مقدس و گردشگری دفاع مقدس استقبال می‌کنیم.

فرمانده سپاه تربت‌حیدریه ادامه داد: همچنین یادگاران هشت سال دفاع مقدس می‌توانند در کسوت “بسیجی، ارتشی و سپاهی” نه تنها اسباب و لوازم برجای مانده از آن دوران را به نمایش بگذارند بلکه خاطرات تلخ و شیرین خود را از زوایای مختلف آن دوران پرفراز و نشیب در قالب روایت های جذاب برای گردشگران تشریح کنند.
او خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه مردم ایران حتی در بیشتر روستاها نشانه ها و رشادت های دلاورمردان دوران دفاع مقدس وجود دارند، می‌توان در این قالب به بیان ایثار و رشادت‌ این عزیزان به عنوان یک میراث بسیار ارزشمند معنوی پرداخت.
در ادامه محمدحسین رستمی مدیر اقامتگاه بومگردی صنوبر که خواستار تبدیل اقامتگاهش به مرکزی فرهنگی و گردشگری است، گفت: روستای گردشگری صنوبر علاوه بر جذابیت های منحصربه فرد طبیعی و گردشگری، از جمله نقاطی است که شهدای زیادی را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده و تبدیل اقامتگاه بومگردی در این منطقه با عنوان گردشگری دفاع مقدس نه تنها به توسعه و تنوع گردشگری می‌انجامد بلکه به گسترش گردشگری دفاع مقدس نیز کمک می‌کند که منافع اقتصادی هم برای اهالی به همراه دارد.
شهرستان تربت‌حیدریه در مدت هشت سال دفاع مقدس ۶۷۵ شهید، ۱۴۱ آزاده و دو هزار و ۵۰۰ جانباز به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.