6

معلمان دیگر اجازه جابه‌جایی ندارند

  • کد خبر : 5471
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
معلمان دیگر اجازه جابه‌جایی ندارند
معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش شرایط استخدام متعهدین خدمت سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد؛ براین اساس پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال جاری، پس از ارائه تاییدیه گزینش و سپردن تعهد خدمتی، از آغاز تحصیل، استخدام آزمایشی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، در بخشنامه ابلاغی از سوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی آمده است:

به استناد مجوزها و دستورالعمل‌های قانونی مربوطه، اطلاعات پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های موردنیاز آموزش‌وپرورش در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ که در دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی و رشته بهداشت مدارس در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی ثبت‌نام اولیه انجام داده‌اند به صورت یک‌جا در سامانه استخدام وزارت آموزش‌وپرورش وارد شده و کد پرسنلی تخصیص می‌یابد.

لازم است در صورت ارائه گواهی اشتغال به تحصیل ازمحل قبولی توسط هریک از پذیرفته‌شدگان، اقدام قانونی لازم برای اخذ سند تعهد محضری، تشکیل پرونده استخدامی و صدور حکم استخدام آزمایشی با رعایت موارد ذیل، صورت گیرد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود:

– به استناد ماده ۶ قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، معرفی‌شدگان پس از ارائه تاییدیه گزینش و سپردن تعهد خدمتی، از آغاز تحصیل به استخدام آزمایشی پذیرفته می‌شوند.

– پس از ارائه اصل سند تعهد محضری به آموزش و پرورش، ارسال تصویر برابر اصل سند تعهد محضری، اولین حکم کارگزینی و فرم‌های مربوط، به دانشگاه محل تحصیل دانشجوی متعهد خدمت جهت ضبط در پرونده آموزشی الزامی است و عدم مراجعه فرد برای سپردن تعهد محضری در موعد مقرر قانونی، به منزله انصراف تلقی می‌شود.

پذیرش بومی نیروی انسانی؛ درخواست جابه‌جایی، ممنوع

– به استناد ماده ۳ قانون متعهدین خدمت و تبصره ۴ ماده ۴۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین تبصره ۴ ماده واحده نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش، پذیرش دانشجوی متعهد خدمت برای تأمین نیروی انسانی موردنیاز برای بوم خدمت (استان محل خدمت مندرج در دفترچه آزمون) صورت گرفته است.

بنابراین هر گونه درخواست جابه‌جایی بین استانی و تغییر سهمیه استانی در طول ایفای تعهد و بعد از آن، به هر دلیل، موجب قطع رابطه استخدامی شده و مکلف به پرداخت هزینه‌های مربوط نیز خواهد شد. فلذا تغییر سهمیه استان محل خدمت قبل از شروع به کار و در طول ایفای تعهد و بعد از آن، تحت هر شرایط اعم از تاهل، تجرد، بعد مسافت، تکفل، فوت والدین و … ممنوع است.

– درج عنوان صحیح و دقیق رشته تحصیلی و همچنین منطقه آموزش و پرورش خدمتی در متن سند تعهد محضری، الزامی است. تاریخ صدور حکم استخدام آزمایشی پذیرفته‌شدگان بر مبنای تاریخ شروع به تحصیلی که از سوی دانشگاه محل قبولی اعلام می‌شود، در حکم استخدام درج خواهد شد.

اعلام زمان شروع به تحصیل پذیرفته شدگان

براین اساس، شروع به تحصیل پذیرفته‌شدگان پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از اول مهر ۱۴۰۱ به بعد و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از اول بهمن ۱۴۰۱ خواهد بود.

– به استناد ماده ۱ قانون متعهدین خدمت وزارت آموزش و پرورش مصوب هشتم خرداد ۱۳۶۹ مجلس شورای اسلامی و ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی قانون مزبور، پذیرفته‌شدگان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مکلف‌اند در آغاز تحصیل خود به وزارت آموزش و پرورش، تعهد خدمت بسپارند و تحصیل آنان در دانشگاه‌های مزبور، منوط به سپردن تعهد ثبتی به وزارت مذکور است.

– اخذ تعهد از مشمولان ماده ۱ قانون می‌باید حداکثر تا پایان نیمسال اول تحصیلی صورت گیرد. ثبت نام و ادامه تحصیل آنان در دانشگاه‌های مزبور در نیم سال اول تحصیلی به صورت مشروط بوده و تحصیل دانشجویان در نیمسال دوم، مستلزم ارائه گواهی سند تعهد محضری از اداره کل آموزش و پرورش سهمیه خدمتی است.

– عدم مراجعه افراد پذیرفته شده و دانشجویان دانشگاه‌های مزبور در موعد مقرر قانونی و با وصف اطلاع‌رسانی به ذی‌نفع برای تشکیل پرونده استخدامی به منزله انصراف از استخدام تلقی می‌شود. تحصیل این گونه افراد در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بعد از نیمسال اول، فاقد موضوعیت بوده و تخلف از قوانین و مقررات مصرح است.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=5471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.