9
دبیر اجرایی اجلاسیه مدرسین و مدیران کشوری نهضت تربیت قرآنی نو الثقلین تاکید کرد؛

ساماندهی و راه اندازی جلسات خانگی قرآن

  • کد خبر : 3372
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
ساماندهی و راه اندازی جلسات خانگی قرآن
فرمانده قرارگاه ملی و مردمی نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین کشور گفت: نورالثقلین، احیا، ساماندهی و راه‌اندازی جلسات خانگی قرآن است که بناست در یک مجموعه شبکه‌های ده‌گانه تشکل‌های دینی، فرهنگی، مردمی جلسات خانگی قرآن را احیا کند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، حجت الاسلام والمسلمین هادی مهدویان رئوف با بیان این مطلب اظهار کرد: برای راه‌اندازی جلسات خانگی که همواره مربیان جلسات خانگی نقش اصلی را ایفا می‌کنند همچنین جهت توجیه و آموزش مربیان جلسات خانگی، مدرسینی را از سراسر کشور شناسایی و انتخاب کردیم که بخشی از مدرسین در این اجلاسیه که نخستین اجلاسیه مدرسین است هم به جهت توجیه، آموزش مقدماتی و هم به جهت گفتمان‌سازی آن‌ها برای ایجاد این جریان مبارک برگزار می‌کنیم.

معاونت تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن کشور بیان کرد: بخش عمده این آموزش‌ها در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود و برای مدرسین هم در سال آینده، دوره‌های تکمیلی و تخصصی را به‌صورت حضوری و مجازی خواهیم داشت. این مدرسین که شامل مدیران حلقه‌های میانی نورالثقلین و مربیان جلسات خانگی هستند بناست به تمام لایه‌های میانی نورالثقلین آموزش دهند، آن‌ها را توجیه کنند و در نهایت نیز به آن‌ها مشاوره بدهند.

مهدویان رئوف اظهار کرد: این اجلاسیه طی سه روز در شهر مشهد و در محل اردوگاه دینی، فرهنگی و مذهبی امام رضا(ع) با حضور مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقرآن کشور برگزار می‌شود. عمده برنامه‌های این اجلاسیه توجیهی و همایشی است و هشت همایش و ۶ کارگروه هم‌اندیشی برای این اجلاسیه تدوین کرده‌ایم که برای این کارگروه‌ها نیز اساتید مطرح کشور دعوت شده‌اند و از این عزیزان استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در واقع مدرسینی که در این اجلاسیه حضور دارند سه موضوع تربیتی، قرآنی و مهارت‌های تبلیغی ـ آموزشی را ارائه می‌دهند.

دبیر قرارگاه ملی و مردمی نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین بیان کرد: همزمان با دوره مدرسین ما نیز سی‌وسومین اجلاسیه مدیران قرآنی سازمان دارالقرآن و هیئت اندیشه‌ورز عالمان قرآنی کشور برگزار می‌شود، اما تمرکز اصلی اجلاسیه مدرسین و مدیران ادارات قرآنی است که حدود ۵۰۰ نفر شرکت دارند.

مهدویان رئوف بیان کرد: در حقیقت عمده نقش‌آفرینی مدرسین برای شبکه سازمان دارالقرآن است که البته ممکن است شبکه‌های دیگری مانند صالحین بسیج، حوزه‌های علمیه، مساجد و غیره هم از این مدرسین بهره‌مند شوند.

وی تأکید کرد: در واقع ما بنا داریم این حرکت مبارک که همان احیای جلسات خانگی قرآنی است را با شبکه‌سازی‌ها، جبهه‌سازی‌ها و ایجاد پویش‌های مختلف راه‌اندازی کنیم تا امیدواریم بتوانیم جامعه اسلامی را دینی و قرآنی کنیم که در حقیقت این حرکت از اولین حرکت‌های جدی ما در این راستاست.

معاونت تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن کشور تصریح کرد: این اجلاسیه چهار مؤلفه توجیهی، گفتمان‌سازی، انگیزشی و آموزشی را دربر دارد که همه این جنبه‌ها را در این اجلاسیه در نظر گرفتیم، اما حدود ۷۰ درصد تمرکز و هدف ما بحث توجیهی و گفتمان‌سازی جلسات خانگی قرآن است و در بحث آموزش‌ها نیز بنا داریم که به‌صورت سرفصل ارائه دهیم و به نوعی جنبه مقدماتی داشته باشد و عمده آموزش‌ها را هم در بستر فضای مجازی خواهیم داشت.

مهدویان رئوف تصریح کرد: با توجه به اینکه جلسات خانگی قرآن از صدر اسلام بوده و اینگونه نیست که ابداعی ما باشد، از این‌رو ما در صدد هستیم که این جلسات را ساماندهی، احیا و راه‌اندازی کنیم و یک‌سری موضوعات را نیز به این جلسات اضافه کنیم. برای نمونه یکی از برکات این جلسات خانگی قرآن، کمک به سبک زندگی اسلامی است و یکی از اهداف این جلسات خانگی نیز تحقق جامعه اسلامی که مقام معظم رهبری به آن اشاره می‌کنند، است و همچنین از برکات دیگر این جلسات نیز آن است که قرآن، انقلاب، دین و فرهنگ را به خانه‌های مردم ببریم.

وی ادامه داد: ما تصمیم گرفته‌ایم که هر شبکه‌ای یک تعداد مرکز و یک تعداد تشکلی که می‌تواند جلسات خانگی را سازماندهی کند، راه اندازی کنیم. ما برای سازمان دارالقرآن ۵۰۰ حلقه میانی و تشکل قرآنی در نظر گرفتیم تا ۵۰۰۰ جلسه قرآنی در این شبکه راه‌اندازی شود، برای صالحین بسیج بنا داریم که ۳۰۰۰ پایگاه و سازمان بسیج قرآنی و نورالثقلینی شود که ۱۰ هزار جلسات قرآنی راه‌اندازی کنند و حوزه‌های علمیه خوهران و برادران نیز به همین ترتیب و ما در حال پیگیری هستیم که هر یک از این شبکه‌ها با توجه به ظرفیت و توانمندی که دارند این جلسات خانگی را راه‌اندازی کنند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.