5
شهردار مشهد:

مشهد نیازمند نگاه ویژه کشوری است

  • کد خبر : 5002
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
مشهد نیازمند نگاه ویژه کشوری است
شهردار مشهد گفت: مشهد نیازمند داشتن نگاه ملی و بین المللی در حوزه مدیران کشوری در قوای سه گانه است.

شرق‌نگار: شهردار مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: رئیس‌جمهور سابقه خوبی در استان دارند و به مسائل مشهد مسلط هستند و قطار سریع السیر مشهد- تهران، اتوبان حرم تا حرم، اتوبان مشهد- چناران از اتفاقات بسیار خوب است.

وی گفت: اگر می‌خواهید زیارت مشهد را تسهیل کنید به توسعه زیرساخت‌های مشهد نیز باید اضافه کنید و فاز یک خط ۳ قطارشهری نیز ۹ هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد و قرار است باب الجواد را به پایانه، فرودگاه و راه آهن متصل کند، آیا بهره بردار اصلی آن چه کسی است زائر است یا مجاور؟ سهم دولت چه می‌شود در دوره گذشته ۳ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شد شش هزار میلیارد دیگر چه میشود؟
وی بیان کرد: اگر میخواهید فاز یک خط ۳ به اتمام برسد باید به تعهدات خود را انجام بدهید و پروژه‌های دیگری نیز در مشهد داریم که جنبه ملی دارند و باید در این زیرساخت‌ها کمک شود.
وی گفت: آیا کمپ غدیر برای زائران کفایت می‌کند، و در یک دوره مدیریت شهری کمپ غدیر ساخته شد اما آیا دیگر نیازی به کمپ نداریم؟ کمپ زائر برای زائران است نه مجاوران. سهم دولت از این طرح کدام است؟
ارجاعی گفت: از همه اینها مهمتر داشتن نگاه ملی و بین المللی به مشهد در حوزه مدیران کشوری در قوای سه گانه است که مشهد یک شهر بین المللی است و نمی‌توانیم با امکانات و اختیارات محلی شهر بین‌المللی را مدیریت کنیم.
شهردار مشهد گفت: تهران دو برابر مشهد بودجه و نیروی انسانی شهرداری دارد اما اختیارات شهردار تهران با اختیارات شهرداری مشهد قابل مقایسه نیست و ما از دولت و مجلس پول نمی‌خواهیم اما اختیارات می‌خواهیم، در برابر قانون، مشهد با شهری باجمعیت ۱۰۰ هزار نفر یک نوع مدیریت می‌شود .
وی بیان کرد: یک تبصره و ماده قانون نیاز به اصلاح دارد و نمایندگان مجلس این کار را انجام دهند مدیریت شهری را پررنگ ببینید.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=5002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.