6

خبر خوش ؛ مشاهده خانواده پرجمعیت یوزپلنگ آسیایی در سمنان | یوزها دنبال چه بودند؟

  • کد خبر : 6240
  • ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
خبر خوش ؛ مشاهده خانواده پرجمعیت یوزپلنگ آسیایی در سمنان | یوزها دنبال چه بودند؟
مدیرکل محیط زیست استان سمنان از مشاهده یک ماده یوز به همراه سه توله‌اش در عباس آباد سمنان خبر داد.

به گزارش شرق‌نگار به نقل از همشهری آنلاین، بهرامعلی ظاهری با بیان این خبر افزود: خوشبختانه توله یوزهای این ماده یوز بزرگ هستند و تصویر نشان دهنده این است که این ماده یوز توله‌هایش را به استقلال غذایی رسانده است.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه این خانواده یوز در حوالی عباس آباد رویت شدند ادامه داد: این یوزها قصد ورود به منطقه حفاظت شده توران را داشتند و انتظار می‌رود که تصاویر دیگری از این خانواده در منطقه حفاظت شده توران توسط دوربین‌های تله‌ای ثبت شود.

او توران را مهمترین و غنی‌ترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در ایران و جهان برشمرد و گفت: بیشترین جمعیت یوزپلنگ آسیایی در این زیستگاه مهم قرار دارد.

ظاهری با بیان اینکه در این زیستگاه طعمه‌های مناسبی برای یوز وجود دارد، افزود: مشاهده این خانواده یوز در این فصل یک خبر خوش برای دوستداران حیات وحش و خصوصا این گونه در خطر انقراض است.

مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به کیفیت تصاویر این یوزها ادامه داد: با توجه به کیفیت پایین تصاویر و تصویربرداری از فاصله دور فعلا مشخص نیست این یوزها از یوزهای شناسنامه دار و رویت شده قبلی است یا برای اولین بار تصویربرداری شدند.

او با اشاره به مشاهده این خانواده پرجمعیت یوز در محور پرتردد عباس آباد گفت: متاسفانه تاکنون تصادفات زیادی در این محور منجر به تلف شدن یوزها شده است. نصب تابلوهای متعدد هشداردهنده و تاباندن نور به محور و افزایش روشنایی و…از جمله اقداماتی است که برای کاهش سوانح در این محور انجام شده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=6240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.