10

مراسم اهدای جوایز سومین جایزه سالانه « به مهربانی » برگزار شد

  • کد خبر : 3362
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
مراسم اهدای جوایز سومین جایزه سالانه « به مهربانی » برگزار شد
مراسم اهدای جوایز سومین جایزه سالانه « به مهربانی » را با همکاری کمیسیون حقوق بشر اسلامی در مشهد برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، موسسه خیریه و عام‌المنفعه دارالکرام مراسم اهدای جوایز سومین جایزه سالانه « به مهربانی » را با همکاری کمیسیون حقوق بشر اسلامی برگزار کرد.

این جایزه که با هدف تقدیر و ترویج تلاش‌های ملی برای ارتقای وضعیت، جایگاه و نیز دفاع از حقوق کودکان با همیاری کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران طراحی شده هر ساله همزمان با روز جهانی کودک برگزار می‌شود.

موضوع دو جایزه پیشین به مهربانی تقدیر از برترین تلاش‌های خبرنگاران در حوزه حقوق کودک و نیز تلاش‌های مربوط به تغییر موفق سبک زندگی متناسب با شرایط بحران کرونا با تمرکز بر تحصیل کودکان بود.

مراسم اهدای جوایز سومین جایزه سالانه به مهربانی نیز با موضوع کودکان و فضای دیجیتال روز گذشته در محل ستاد مرکزی موسسه دارالاکرام برگزار شد و به نفرات برتری که از میان نهادهای عمومی حاکمیتی، نهادهای غیردولتی و بخش خصوصی و فعالیت‌های افراد انتخاب شده بودند، جوایزی اهدا شد.

مجموعه فعالیت‌های اجتماعی ویژه کودکان، شبکه‌سازی، رفع نیازهای خود یا خانواده و تعامل با مراجع دولتی یا غیردولتی از جمله معیارهایی بود که هیات داوران در روند انتخاب برترین‌ها مد نظر قرار داد. جنبه ایجابی و مثبت و نیز جنبه سلبی و جلوگیری‌کننده فعالیت‌های صورت گرفته نیز در فرآیند شناسایی فعالیت‌های برجسته مورد ارزیابی قرار گرفتند.

 

 

در این مراسم که با حضور مدیرعامل شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه، رضا درمان و نیز دکتر فاطمه قاسم‌زاده، روانشناس و فعال اجتماعی در حوزه حقوق کودک برگزار شد، زهرا فرمانی به خاطر تلاش‌های مجدانه در زمینه ارتقای وضعیت و حقوق فرهنگی و هنری کودکان از جمله کودکان نابینا و ابتکارات ارزشمند در حوزه کودک از جمله ایجاد موزه مجازی بین‌المللی هنر کودک و نیز یاسمن رومینا به دلیل فعالیت در حوزه کودک و فعالیت‌های متنوع برای بهره‌مندی کودکان از ظرفیت‌های دیجیتال و نوآوری‌های مرتبط سومین جایزه سالانه به مهربانی را دریافت کردند.

همچنین موسسه نیکوکاری جامعه یاوری فرهنگی به دلیل ایجاد زیرساخت‌های لازم، تهیه مواد آموزشی و کمک به تولید محتواهای فرهنگی مورد نیاز کودکان از جمله طرح مدرسه مجازی بیا بیاموزیم از برندگان سومین جایزه سالانه بود.

از میان مراجع حاکمیتی و دولتی نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ذیل فعالیت‌های ایجابی به دلیل ابتکارات متنوع و فرصت‌شناسی درست و همچنین پلیس فتا به دلیل فعالیت‌های سلبی در مقابله با جرایم و آسیب‌زنندگان به حقوق کودک در فضای مجازی و اجرای تدابیر پیشگیرانه و سیاست‌گذاری‌های جدید در این حوزه موفق به دریافت سومین جایزه سالانه به مهربانی شدند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.