15

مرگ‌ومیر کرونا در خراسان رضوی همچنان بالاتر از میانگین کشوری است

  • کد خبر : 2718
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۵۱
مرگ‌ومیر کرونا در خراسان رضوی همچنان بالاتر از میانگین کشوری است
در گزارش وزارت بهداشت در خصوص آخرین وضعیت شیوع کووید ۱۹ در استان‌ها با اشاره به اینکه روند بستری و فوت در خراسان رضوی در هفته گذشته کاهش داشته، تأکید شده که میزان مرگ‌ومیر در استان از میانگین کشوری همچنان بالاتر است.

به گزارش پایگاه خبری شرق نگار، بر اساس این گزارش، از زمان آغاز همه‌گیری این بیماری تاکنون بیش از ۲۲۴ میلیون مبتلا به کرونا در سطح جهان شناسایی شده‌اند که از این میان بیش از ۲۰۱ میلیون نفر بهبود یافته و بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جان‌ باخته‌اند. در ایران نیز تاکنون ابتلاء بیش از  ۵ میلیون و ۲۵۸ هزار نفر به کووید ۱۹ تأیید شده که از این میان بیش از ۴ میلیون و ۵۰۹ هزار نفر بهبود یافته و بیش از ۱۱۳ هزار نفر بر اثر این بیماری درگذشته‌اند.

بر اساس این اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم‌اکنون در کشور ۱۶۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۰۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۷۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهرستانی در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار ندارد و تحلیل آمارهای موارد کرونا مثبت، بستری‌های جدید در بیمارستان‌ها و موارد سرپایی کرونا مثبت نشان‌دهنده روند کاهشی این بیماری در سطح کشور است.

تعداد بستری‌های کرونا از ۱۲ تا ۱۸ شهریورماه، به ۲۶ هزار و ۲۰۸ نفر و فوتی‌ها ۳۹۳۷ نفر بوده ‌است که هردو آمار نسبت به هفته قبل کاهش داشته است. همچنین در هفته سوم شهریورماه تعداد موارد سرپایی مثبت در کل کشور ۱۵۶ هزار و ۷۹ نفر بوده است.

این آمار نشان‌دهنده کاهش ۱۹ درصدی موارد سرپایی کرونا مثبت، کاهش ۲/۱۵ درصدی موارد بستری کرونا مثبت و کاهش ۲/۷ درصدی تعداد فوت‌شدگان بیماری در مقایسه با هفته قبل است.

گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان‌دهنده روند کاهشی کووید۱۹ در اکثر استان‌های کشور است. در خصوص استان خراسان رضوی ذکر شده است که «روند بستری و فوت در هفته اخیر کاهش را نشان می‌دهد و بروز موارد بستری استان از حد متوسط کشور کمتر شده است»، اما تاکید شده است که « میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور بالاتر است».

در اعلام روند بستری و فوت در خراسان رضوی نیز مشاهده می‌شود در حالی که روند بستری‌ها تا هفته چهارم مردادماه ۱۴۰۰ افزایشی بوده و به ۲۸۸۵ رسیده بود با روند کاهشی در هفته سوم شهریورماه ۱۴۰۰ به ۱۶۶۳ نفر در هفته رسیده و همچنان در حال کاهش است. همچنین در حالی که تعداد هفتگی فوتی‌ها تا ابتدای شهریورماه ۱۴۰۰ افزایشی بوده و به ۵۷۲ نفر رسیده بوده است، در روندی کاهشی در هفته سوم شهریورماه ماه ۱۴۰۰ به ۳۷۱ نفر در هفته رسیده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.