12
مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی عنوان کرد:

تحت پوشش ۱۴۶۶ خانواده در طرح انجمن‌های حمایت از خانواده‌های زندانیان

  • کد خبر : 1837
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
تحت پوشش ۱۴۶۶ خانواده در طرح انجمن‌های حمایت از خانواده‌های زندانیان
۱۴۶۶ خانواده در حال حاضر تحت پوشش انجمن‌های حمایت از خانواده‌های زندانیان در سطح استان هستند و پیش‌بینی می‌شود با به کارگیری سامانه حمایت، این رقم افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، سعید سرباز جان‌فدا در نشست خبری که در اداره کل زندان‌های خراسان رضوی برگزار شد، گفت: در زندان‌بانی اسلامی این نکته مورد توجه است که خانواده به واسطه مجرم بودن یکی از اعضای آن، طرد نخواهد شد، بلکه به عنوان عائله نظام تحت چتر حمایتی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در ۱۳ شهرستان خراسان رضوی انجمن‌هایی وجود دارند که به خانواده های زندانیان خدمت‌رسانی می‌کنند که از جمله این خدمات می‌توان به تهیه سبدهای معیشتی، پیگیری امور قضائی خانواده‌ها و غیره اشاره کرد که این کمک‌ها از محل کمک‌های خیرین صورت خواهد پذیرفت.
وی همچنین اظهار داشت: در سال گذشته ۲۶۹۴ مورد مشاوره و راهنمایی توسط واحدهای مشاوره و مددکاری برای این خانواده‌ها در سطح استان صورت پذیرفت.
مدیر کل زندان‌های خراسان تصریح کرد: در حوزه آموزش نیز ۱۴۲ مورد در امر حرفه آموزی و آموزش برنامه داشته‌ایم و ۵۵۰ مورد دوره‌های ویژه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌های زندانیان برگزار کرده‌ایم و ۱۰۱۱ مورد حل‌و‌فصل مشکلات قضائی خانواده ها را نیز در برنامه خود داشته‌ایم.
ایشان گفت: ۱۱۲ مورد سرکشی از خانواده‌ها بوده و در دو ماه گذشته در حدود ۲۳۰۰ بسته بسته‌ معیشتی که اعتبار آن‌ها از محل ستاد اجرایی فرامین تهیه شده، و همچنین ۱۹۵۰ بسته معیشتی توسط کمیته امداد نیز تهیه شده است.
وی همچنین بیان کرد: ۱۹۵۰ بسته معیشتی هم توسط انجمن‌ها در بین خانواده ها توزیع شده است.
جان‌فدا با تاکید بر اینکه این خانواده‌ها هیچ تقصیری در شکل‌گیری، انجام و وقوع جرم توسط یک فرد ندارند، افزود: حدود سه هزار نفر از خانواده‌های زندانیان، تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.