4

اهمیت جایگاه آموزش و ترویج کشاورزی در توسعه کشاورزی دانش‌بنیان

  • کد خبر : 4344
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴
اهمیت جایگاه آموزش و ترویج کشاورزی در توسعه کشاورزی دانش‌بنیان
مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی جوین، بر اهمیت جایگاه آموزش و ترویج در توسعه کشاورزی دانش‌بنیان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی به اهمیت آموزش و ترویج بیش از پیش دانش نوین کشاورزی جهت گسترش و توسعه کشاورزی دانش بنیان تاکید نمود.

 مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در همایش آموزشی ترویجی هرس باغات انگور که در شهرستان جوین برگزار شده بود افزود: بدون شک در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به شعار تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرین مزین شده است وظیفه تمام دستگاه ها و احاد مردم حرکت به سوی تحقق این شعار و برنامه ریزی برای رسیدن به این اهداف است.
حمید بیک زاده با تأکید بر اهمیت جایگاه منابع انسانی آگاه و توانمند در پیشبرد اهداف توسعه پایدار کشاورزی به اهمیت دستاوردهای نوین  مؤسسه آموزش و ترویج کشاوزری اشاره کرد.

بیک زاده با اشاره به اهمیت کارگاه ها و وبینار ها و روز های مزرعه برگزار شده با هدف ترویج توسط واحدهای مختلف سازمان جهاد کشاورزی و شهرستانها با محوریت واحد اموزش و ترویج کشاورزی به اثربخشی آن در پیشبرد امور اشاره نمود و افزود:بدون شک  جایگاه آموزش و ترویج کشاورزی در توسعه کشاورزی دانش‌بنیان با توجه به شعار سال بسیار پر رنگ میباشد بطوری که ارتقائ دانش مروجان کشاورزی که نقطه اصلی اتصال گنجیه دانش تحقیقات بخش کشاورزی با بهره‌برداران هستند  بسیار حایز اهمیت است.

وی استفاده از بخش های خصوصی را به عنوان مهمترین ظرفیت برای گسترش دانش روز را به عنوان بازوان ترویج برشمرد و افزود: باید به جایگاه ویژه زنان روستایی و عشایری در تداوم حیات جوامع محلی به ویژه در جلوگیری از مهاجرت‌ بی‌رویه روستاییان و عشایر به شهرهای بزرگ به عنوان نیروهای توانمند تولید در بخش کشاورزی توجه نمود.

بیک زاده دستیابی به کیفیت بالا در کنار افزایش کمیت و کاهش هزینه های تولید را مهمترین نتایج ترویج دانش روز کشاورزی دانست.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.