7

جزئیات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

  • کد خبر : 5304
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۲۱
جزئیات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری توضیحاتی پیرامون متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، محمد اسکندری درباره ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، گفت: در مجلس و همچنین در فصل بودجه در سازمان برنامه بسیار تلاش کردیم که در کمیسیون تلفیق بیاید، مطرح هم شد اما ایراد مالی به آن گرفتند و اکنون آیین‌نامه پیشنهادی ما در این زمینه آماده ست و امروز به وزارتخانه خواهیم فرستاد.

وی گفت: در فصل بودجه پیشنهاد داده بودیم ۲۰  درصد بودجه کمک‌های رفاهی دستگاه‌های اجرایی به بازنشستگان تخصیص یابد و پیشنهاد ما این است که این موضوع در قالب حکم ساده در بندی در قانون بودجه بیاید و اجرا شود.

وی افزود: ۱۲ درصد منابع پرداخت حقوق ها را از محل سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی خود تامین می‌کنیم، در حالی که قبلا این رقم صفر تا ۵ درصد بود و همچنین ۲۴ هزار میلیارد تومان از محل کسورات شاغلین دریافت می‌کنیم و می‌توان گفت بیش از ۲۸ درصد منابع حقوق توسط خود صندوق و کسورات کارمندان تامین می‌شود و این سهم در دو سه سال اخیر بیشتر شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، افزود: فرمول متناسب سازی هنوز مشخص نیست. این نسبت ۹۰ درصدی همترازی حقوق بازنشستگان و شاغلان در گروه‌های بیست گانه، برقرار است اما دو تعبیر در این زمینه وجود دارد.

محمد اسکندری در ادامه، گفت: یکی اینکه به بازنشستگانی که پس از اسفند ۱۴۰۰ بازنشسته شده اند باید برایشان متناسب سازی انجام شود. تعبیر دوم اینکه درست است که اکنون در هر ۲۰ گروه، ۹۰ درصد برقرار است اما برخی دستگاه‌ها زیر ۹۰ درصدند که در قانون و بخشنامه‌ها نیست و باید اصلاح شود و این ۹۰۰۰ میلیارد تومان اینجا خرج شود یا به طور کلی برای همه باشد؟. در هرحال هنوز سازمان برنامه به ما فرمول اعلام نکرده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=5304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.