11

لزوم برنامه ریزی برای کلان شهر مشهد در مقیاس ملی و بین المللی

  • کد خبر : 2148
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
لزوم برنامه ریزی برای کلان شهر مشهد در مقیاس ملی و بین المللی
استاندار خراسان رضوی گفت:با توجه به ظرفیت های بالقوه و بالفعل مشهد مقدس باید برای این کلانشهر در مقیاس ملی و بین المللی برنامه ریزی شود.

به گزارش پایگاه خبری شرق نگار، محمد صادق معتمدیان با تاکید بر لزوم هویت بخشی به حاشیه شهر مشهد اظهار کرد: در حوزه مسائل فرهنگی نگاه ما باید نسبت به حاشیه شهر مشهد تغییر کند.

وی با بیان اینکه تاکنون مشکلات و مسئله های شهر مشهد درست و کامل منعکس نشده است، بیان کرد: در همین راستا حوزه عمرانی در قالب اولین ماموریت خود، شاخص های ۱۵ گانه حاشیه شهر مشهد را بررسی و احصاء کرد.

معتمدیان خاطر نشان کرد: در کنارهمه عقب افتادگی ها و مشکلات حاشیه شهر مشهد، در این مناطق افرادی زندگی می کنند که در بزنگاه ها، کشور و انقلاب را یاری کرده اند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به واگذاری اسناد مالکیت در حاشیه شهر مشهد ابراز کرد: در این راستا می توانیم با تعامل بین مدیریت استان و شورای شهر اقدامات خوبی را انجام بدهیم البته مردم هم باید در بهسازی نوسازی حاشیه شهر کمک کنند.

وی با اشاره به طرح تفصیلی شهر مشهد بیان کرد: این طرح با همدلی همه دستگاه های اجرایی، قضایی و تولیت آستان قدس رضوی پس از برگزاری جلسات فشرده ، با خرد جمعی و اقناع منطقی پس از ٢۵ سال به سرانجام رسید و در شورای عالی معماری مصوب شد.

معتمدیان در ادامه با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر به صورت جزیره‌ای و توسط یک دستگاه امکان پذیر نیست و نیازمند تعامل، همکاری و عزم جدی بین مجموعه‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: روش نگهداری معتادین متجاهر باید تغییر پیدا بکند و مصمم هستیم ظرفیت اردوگاه های استان را به ۹ هزار نفر برسانیم. لذا انتظار داریم که شورای شهر نیز به مدیریت استان در این زمینه کمک کنند.

استاندار خراسان رضوی، در ادامه به سفر سال گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه به مشهد پرداخت و بیان کرد: نتیجه رایزنی ها این شد که در کل کشور همه استان ها یک ردیف حاشیه و فقط شهر مشهد یک ردیف مستقل در بودجه سال ۱۴۰۰ دارد.

وی در ادامه نیز به بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی اشاره کرد و افزود: این بیمارستان بعد از چند سال بلاتکلیفی و پیگیری های صورت گرفته، در شهرک شهید رجایی مشهد معروف به قلعه ساختمان با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر ساخته می‌شود.

معتمدیان با بیان اینکه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد انجام شده بود، خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته سرانه‌های این منطقه را با سرانه‌های سایر نقاط مشهد و میانگین استانی و کشوری تطبیق دادیم و دیدیم که این منطقه در اکثر شاخص‌ها جزو کم‌برخوردارترین مناطق کشور است‌.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه حاشیه شهر مشهد منطقه‌ای دارای ۶۷ محله است، عنوان کرد: تا به حال بازدیدها و ارتباطات مردمی خوبی را در این خصوص داشتیم‌ و پس از برگزاری جلساتی یک برنامه جامعی را تدوین کردیم.

وی گفت: انتظار ما این است که با تعامل و انسجام بین ارکان مدیریتی شهر مشهد و استان یک کار ماندگار در حاشیه شهر مشهد انجام بشود.

معتمدیان افزود: برای توسعه شهر مشهد نیازمند پشتیبانی ملی هستیم و در این راستا هر چقدر در برنامه‌ها اجماع داشته باشیم، در اجرا راحت تر پیش خواهیم رفت.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.