10
کارگردان مشهدی عنوان کرد:

فیلمسازان مشهد را دریابیم/ با عدم حمایت‌ مسئولین رغبتی به کار کردن در مشهد نداریم

  • کد خبر : 3471
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
فیلمسازان مشهد را دریابیم/ با عدم حمایت‌ مسئولین رغبتی به کار کردن در مشهد نداریم
کارگردان مشهدی گفت: عدم حمایت مسئولین مربوطه باعث کوچ و رفتن بسیاری از هنرمندان توانمند در حوزه سینما و تئاتر این شهر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، رسول کاهانی در نشست خبری اکران ۵ فیلم کوتاه ساخته هنرمندان مشهدی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امیدوار هستیم این نشست‌ها و مصاحبه‌ها و کراهای رسانه‌ای دردی را از جامعه هنری این شهر دوا کرده و باعث جلوگیری از کوچ هنرمندان مشهدی به تهران شود.

وی بیان داشت: در آخرین اقدامی که در مشهد با همکاری هنرمندان شاخص این شهر داشتیم ۵ فیلم کوتاه را تولید کردیم که رونمایی از آنها را با حضور خبرنگاران و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، خانه هنرمندان استان و شهرداری و شورای شهر مشهد از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز پنجشنبه ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۰ در پردیس سینمایی هویزه مشهد خواهیم داشت.

تاکنون چند نوبت درخواست‌های خود را از طریق نامه‌نگاری و برگزاری نشست خبری به مسئولان داده‌ایم و متاسفانه تا این لحظه هیچ اتفاقی رخ نداده و اگر پس از این نشست اقدام خاصی صورت نپذیرد آخرین کار هنری‌ام در مشهد خواهد بود و همچون دیگر کارگردانان و هنرمندان به تهران کوچ خواهم کرد.
وی تصریح کرد:
کارگردان مشهدی در خصوص این آثار هنری، گفت: فیلم‌های کوتاه فندک به کارگردانی رسول کاهانی، روح خانه به کارگردانی حامد پریزاد، ۹ به کارگردانی علی احمدی، شب و روز نمی‌نشیند به کارگردانی فریبا اکبری و راه به کارگردانی داریوش یزدان‌پناه آثاری هستند که فردا رونمایی می‌شوند.
کاهانی افزود: متاسفانه حمایت لازم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی عرصه هنر صورت نپذیرفته و حمایت‌ اسپناسرها هم در برخی موارد از هنرمندان حقیقی نبوده و هنرمندنماها از این حمایت‌ها برخوردار شده‌اند.
وی گفت: از مسئولان و اسپانسرها می‌خواهیم که از هنرمندان حقیقی حمایت کنند و با همکاری و همراهی‌ آنان جلوی مهاجرت هنرمندان و همچنین هنرمندنماها را بگیرند.
در ادامه فریبا اکبری، کارگردان مشهدی هم در این نشست، گفت: آخرین کار تولیدی‌ام با عنوان شب و روز نمی‌شیند ساخته شده و موضوع آن روی محور مشکلات سالمندان بوده است، اجرای طرح مدت ۶ ماه به‌طول انجامید.
وی افزود: امیدواریم که با تولید این اثر هنری مشکلات سالمندانی که تنها هستند و جا و مکان خاصی ندارند شناسایی شده و مورد حمایت مطلوب خانه‌های سالمندان و مکان‌هایی که رایگان به این گروه خدمت می‌کنند قرار بگیرند.
مدت زمان این اثر هنری ۱۵ دقیقه و تمامی هنرمندان آن مشهدی هستند و اولین کار هنری‌شان هم هست و با وجود اینکه سابقه‌ای نداشتند بسیارخوب به ایفای نقش پرداختند.
در ادامه این نشست داریوش یزدان‌پناه، کارگردان فیلم کوتاه راه، بیان کرد: تولید این اثر هنری از اواخر اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و یک فضای ذهنی و عینی توامان در آن دیده شده است.
وی با بیان اینکه فیلم کوتاه راه اثری بوده که جاده تولید شده و ۸۰ درصد این فیلم ۱۳ دقیقه‌ای در جاده تولید شده است، خاطرنشان کرد: تفاوت فیلم کوتاه و بلند در مدت زمان و میزان ابزار آن بوده و باید در فیلم کوتاه کلیات اثر در زمان کوتاه و ابزار کم به مخاطب نشان داده شود.
یزدان‌پناه افزود: برخی از مردم خیلی دوست دارند دیده شود و می‌گویند چقدر باید پول بدهیم تا دیده شویم که معتقدم باید مراقب باشند تا مورد استفاده افراد سودجو قرار نگیرند، ضمن اینکه باید این افراد به‌درستی شناسایی شوند و شاهد حضور افراد مستعد، علاقه‌مند، باانگیزه و با پتانسیل بالا در عرصه هنر باشیم.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=3471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.