12

فعالیت ۴۰ هزار مهندس در خراسان رضوی

  • کد خبر : 2843
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
فعالیت ۴۰ هزار مهندس در خراسان رضوی
عضو سابق شورای شهر مشهد گفت: سازمان نظام مهندسی بعنوان یکی از مردمی ترین نهادهای کشور به دولت در خصوص رعایت استانداردهای مهندسی کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری شرق نگار، دکتر مهدی هادی‌نیا عضو سابق شورای شهر مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: نهمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان امسال بصورت الکترونیکی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۴۰ هزار مهندس در استان فعالیت می کنند افزود: با توجه به شکل الکترونیکی شدن انتخابات امسال امیدواریم مشارکت بیشتری را شاهد باشیم.
هادی نیا با اظهار اینکه هر عضو در بازه زمانی زیر۳ دقیقه می‌تواند در انتخابات شرکت کند خاطرنشان کرد: در حال حاضر این سازمان قابلیت این را دارد تا ورود و خروج پرونده‌ها را به زیر ۱۵ روز برساند.

عضو سابق شورای شهر مشهد، افزود: متاسفانه سازمان نظام مهندسی مثل سایر سازمان های مردم نهاد، چون وابستگی به دولت ندارد برای بازکردن جایگاه خودش در جامعه دچار چالش هایی است.
در ادامه مریم استادی، استاد دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد، در رابطه با انتخابات اخیر این سازمان و حضور بانوان در این عرصه، افزود: از میان ۱۱۵ نفر داوطلب و کاندید شرکت در هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی، تنها تعداد ۷ نفر خانم خودشان را در معرض انتخاب شدن و مشارکت قرار داده‌اند که باید علت کم بودن انگیزه بانوان برای کاندیدا شدن در انتخابات بررسی شود.

 

مریم استادی

مریم استادی

وی افزود: بانوان ما شاید در عرصه انتخاب کردن سهم نسبتا برابری با مردان داشته باشند اما علاقه زیادی به پذیرفتن مسئولیت ندارند و امیدواریم شاهد مشارکت هر چه بیشتر بانوان در این عرصه باشیم.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. سلام خسته نباشید
    ای کاش جلسه های ملاقات مردمی برگزار میشد و در مورد فروش تراکم شفاف سازی میشد

  2. البته که سبقه کاری ایشون نشون میده کاردان و اهل اجرا هستن اما در مورد حضور بانوان به نظرم دلیلش احترام به حقوق بانوان مهندس نیست بلکه تعداد خانم های عضو که از آقایون پیشی گرفته مسبب این مهم هست

  3. سلام حضور بانوان توی جامعه بخصوص توی این عرصه انتخابات خیلی حرکت مثبت و خوبی بوده و باید ادامه داشته باشه

  4. سلام
    نظام مهندسی هنوز ایرادهای زیادی داره که باید حل بشه انشالله

  5. البته نمی‌دونم آمار درسته یا نه
    اما مهندسان خانم هم فعالیت زیادی در این زمینه دارن

  6. مشارکت خانما باید بیشتر باشه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.