3

فساد ۲۸ هزار میلیارد تومانی در شهرداری فاش شد

  • کد خبر : 7135
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
فساد ۲۸ هزار میلیارد تومانی در شهرداری فاش شد
سخنگوی شهرداری تهران ارزش یک پرونده فساد کشف شده در شهرداری را فاش کرد.

به گزارش شرق‌نگار، چندی پیش مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران در صحن علنی شورا از بازداشت فردی در دفتر شهرداری تهران به اتهام فساد مالی خبر داد.

در همین حال عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در تشریح جزئیات بازداشت این فرد گفت: چندی قبل تخلفات مالی چند تن از کارکنان شهرداری تهران با هوشیاری قابل تقدیر همکاران (نظارتی شهرداری تهران) سازمان حراست شهرداری رصد و کشف گردید و پس از جمع‌بندی نهایی و تکمیل گزارش ،پرونده آن با دستور ویژه و تاکید شهردار تهران به مراجع قضایی و نهادهای امنیتی برای برخورد لازم ارجاع گردید.

وی افزود:ارزش یکی از این پرونده‌های فساد که کشف شده، به اندازه نیمی از بودجه یک سال شهرداری تهران است.

این درحالی است که علیرضا زاکانی شهردار تهران به هنگام تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مدیریت شهری به شورای اسلامی شهر تهران گفت که برای مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ بودجه ای معادل ۵۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

بنابراین به سادگی می توان رقم پرونده فساد مالی مورد اشاره سخنگوی شهرداری تهران را محاسبه کرد. وی گفته که  تقریبا معادل ۶ ماه بودجه کل شهرداری تهران بوده است. با یک حساب سرانگشتی می توان میزان این فساد مالی را تخمین زد. براساس آمار اعلامی، رقم بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ در حدود ۵۶ هزار میلیارد تومان بوده است. طبعا نیمی از آن در حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان می شود.

منبع: اطلاعات آنلاین

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=7135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.