23
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی:

اولویت نیروی انتظامی در سال ۹۹ مرزبانی است

  • کد خبر : 863
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲:۱۰
اولویت نیروی انتظامی در سال ۹۹ مرزبانی است
سردار شجاع گفت: در برخی نقاط مرزی که جمعیت زیادی داریم کلیه خدمات انتظامی و قضایی به عهده مرزبانان است و اولویت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۹ مرزبانی است.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، سردار سرتیپ دوم پاسدار مجید شجاع فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی گفت: در مرزبانی وظائف بسیار زیادی وجود دارد که از جمله آن می‌توان مراقبت از خطوط مرزی کشور را برشمرد. وی گفت: میزان کشفیات کالای قاچاق در مرزهای استان رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی همچنین بیان داشت: مبارزه با قاچاق انسان، کالا وکنترل مناطق مرزی با تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی، اجرای قراردادها و پروتکل ها، عملیات امداد و نجات در مناطق مرزی از جمله وظایف این نهاد است.

شجاع تصریح کرد: نخستین شهدای کشور مرزبانان بودند و در سطح استان بیش از هزار شهید نیروی انتظامی داریم که از این تعداد ۲۴۷ نفر از این شهدای والامقام مرزبانان شهید هستند و امروز هم که آخرین روز هفته نیروی انتظامی است به نام روز مرزبان نامگذاری شده است.

سردار شجاع خاطرنشان کرد: در مجموع ۷۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و افغانستان داریم. شرایط ما نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است، در پاسگاه‌های مرزی آب، امکانات و تجهیزات خوبی در چند سال اخیر آمده است. اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم.

وی یادآور شد: ساعت کار مرزبانی را افزایش داده‌ایم و میزان کشفیات کالای قاچاق افزایش  زیادی داشته است. حدود ۱۷۴ هزار میلیارد ریال ارزش کالاهای قاچاق بوده است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به آموزش‌های نیروی انتظامی گفت: تا ۱۰ سال گذشته آموزش های کارکنان عمومی بود و بعد نیروها تقسیم می شدند. اما اکنون چند سالی است که آموزش کارکنان تخصصی تر و نیروهای مرزبانی یک ماه از بقیه سربازان بیشترآموزش می بینند .

وی افزود: اولویت نیروی انتظامی در سال ۹۹ مرزبانی است و در این زمینه تلاش های بسیار خوبی برای انسداد فیزیکی مرز ها صورت گرفته است. تمام اعتبارات مرزی به نیروی انتظامی اختصاص پیدا نمی کند و بین دستگاه‌ها تقسیم می شود، بخشی از آن در اختیار راهداری قرار گرفته و راه ها را اصلاح می‌کند.

سردار شجاع خاطرنشان کرد: بالاترین جیره سربازان در نیروهای مسلح را مرزبانی دریافت می کند، اگرچه شاید به حجم آن راضی نباشند، اما تمام جیره سربازان تحویل داده می شود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. بسمه تعالی
    مدیر مسئول محترم
    بادرود وتحیت وافر
    احتراما باستحضار میرساند که اینجانب احمدقلیزاده کاندیدای شرکت در انتخابات نماینده مدیران مسئول در هجدهمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات میباشم.لذا خواهشمند است بیستم آبانماه۹۹ به سایت https://e-rasaneh.ir سامانه جامع رسانه های کشورمراجعه نموده ودرانتخابات شرکت فرمایید.باتشکر همکارشما احمدقلیزاده
    http://www.navidetehran.ir پایگاه خبری تحلیلی نویدتهران

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.