12
در گفتگو با یک فعال گردشگری سلامت مطرح شد:

تحریم و افزایش قیمت دلار را به فرصت تبدیل کنیم/مسئولین حمایت کنند

  • کد خبر : 1350
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱:۴۶
تحریم و افزایش قیمت دلار را به فرصت تبدیل کنیم/مسئولین حمایت کنند
یک فعال در حوزه گردشگری سلامت می‌گوید اگر مسئولین شرایط مشهد در این حوزه را درک نکنند کلینیک‌های زیبایی و مراکز توریست‌درمان از لحاظ مشکلات اقتصادی به مرز انفجار خواهند رسید.

پایگاه خبری شرق‌نگار: مشهد به‌عنوان مهمترین بخش کشور در ارائه خدمات در حوزه توریست‌درمان و زیبایی است. به‌صورتی که حداقل تعداد کلینیک‌های مجاز پوست و مو در مشهد به ۲۷ کلینیک ‌رسیده که شامل دکتر، کادر اداری و غیره بوده و حداقل نیروی کار در این مراکز بین ۲۵ تا ۱۰۰ نیروی کار بوده است و این در حالی است که خیلی بیشتر از این تعداد مراکز غیرمجاز زیبایی وجود دارد و همچنین بیش از ۶۰ درصد مراکز اقامتی کشور نیز در مشهد بوده است. این موضوع از آن جهت دارای اهمیت است که مشهد با توجه به وجود حرم امام رضا (ع) به‌عنوان قطب گردشگری جهان اسلام نیز مطرح است.

یکی از فعالان این حوزه در رابطه با پذیرش مسافران خارجی در مشهد می‌گوید: قبلا و با توجه به قوانین مربوطه هر مسافری که قصد سفر به مشهد را به هر دلیل از جمله زیارتی، سیاحتی، درمانی و پزشکی و غیره داشت، به‌راحتی به مشهد ‌آمده اما بعد از شرایط جدید و به‌علت شیوع ویروس کرونا هیچگونه ویزایی صادر نمی‌شود و مرزها نیز بسته بوده و الان هم به‌تعداد محدودی ویزا صادر می‌شود.

وی افزود: شرایط دادن ویزا در قبل از کرونا به این‌صورت بود که مریض با مراجعه به پزشک در کشور خودش ویزیت میشد و باتوجه به تشخیص پزشک برای ادامه درمان بتواند به کشور دیگری سفر کند، این در صورتی است که مراکز زیبایی شامل این ویزا نشده و هیچگونه ویزایی در این زمینه به مسافرین عرب‌زبانی که در پشت مرزها منتظر ورود به ایران برای جراحی‌ و عمل‌های زیبایی هستند داده نمی‌شود که جای تامل بیشتر از طرف مسئولین و علی‌الخصوص استاندار خراسان رضوی را دارد.

وی افزود: الان و با توجه به شرایط موجود ارزی می‌توان گفت ارزان‌ترین کشور در حوزه توریست درمان هستیم.

وی در خصوص اقداماتی که تصحیل‌گر ورود گردشگران سلامت در کشورهای مجاور است، گفت: به‌عنوان مثال کشور ترکیه علاوه بر حمایت از شرکت‌ها و مراکز زیبایی گردشگری سلامت، در مورد تجهیز مراکز درمانی و اختصاص وام‌های بدون‌بهره برای تهیه تجهیزات به‌روز پزشکی، اختصاص خدمات فرودگاهی به مریض، در نظر گرفتن تخفیف بلیط سفر و همچنین امکانات رفاهی و اقامتی تمهیداتی در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: قبلا ۹۵ درصد از مراجعین ما عرب‌زبان بودند و تنها ۵ درصد از مریض‌ها از داخل کشور مراجعه می‌کردند و درصد انبوهی از توریست‌های خارجی ما به‌علاوه زیارت از خدمات سلامت و درمانی نیز بهره‌مند می‌شدند.

وی کیفیت بالای خدمات در ایران علی‌الخصوص مشهد را از جمله دلایل عمده سفر به این شهر توریستی و اقامتی بیان داشت و افزود: به اذعان خود مریض‌ها به جرات می‌توان گفت شهرهای مشهد و شیراز از لحاظ کیفیت کاشت مو به مراتب بالاتر از کشور ترکیه است.

این فعال گردشگری سلامت و زیبایی در پایان درخواست خود از مسئولین مربوطه به‌ویژه شخص استاندار در خصوص تحصیل در اختصاص ویزا به مراجعین خارجی را اینگونه بیان می‌کند: مهمترین کمکی که مسئولین بعد از ورود کرونا به ایران می‌توانند به ما بکنند این هست که مانند مسافر عادی به او ویزا داده، به آن شرط که تست او در کشور مبدا منفی باشد و در بدو ورود به ایران هم تست فوری پی‌سی‌آر دوباره و با تعهد خود مریض از او گرفته شود و در صورت مثبت بودن تست، مریض به کشورش باز گشته و مرکز ارائه دهنده خدمات به مریض هم متعهد گردد تست پی‌سی‌آر مجدد از مریض گرفته و مریض با تست منفی از کشور خارج شود.

در پایان باید این نکته  را یادآور شویم که با توجه به استقبال زیاد جامعه عرب حوزه خلیج فارس از جراحی و عمل زیبایی در ایران و به‌خصوص مشهد، وجود پزشکان مجرب مشهدی (به زبان عربی طبیب) Doctormashhad.ir و وجود نزدیکی‌های فرهنگی که بین ایران و عراق جاری است، می‌توان از این بازار عظیم و سودآور استفاده لازم را برد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.