11

علائم ابتلا به دلتا کرونا چگونه است؟

  • کد خبر : 2067
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
علائم ابتلا به دلتا کرونا چگونه است؟
دکتر مردانی گفت: مبتلایان به دلتا کرونا شدت علائم بیشتری را تجربه می‌کنند و از نظر مرگ و میر هم می‌توان گفت میزان مرگ و میر بیشتری دارد.

دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: متاسفانه استان‌های جنوبی کشور بویژه هرمزگان و سیستان و بلوچستان در آغاز پیک پنجم کرونا قرار گرفتند و این روند به سمت شهرهای مرکزی‌تر کشور نزدیک می‌شود و این در حالی است که شاهد افزایش شهرهای قرمز هستیم.

وی افزود: متاسفانه دماوند، فیروزکوه و آمل نیز از قسمت بالایی کشور به رنگ قرمز کرونایی درآمدند.

مردانی درباره وضعیت فعلی استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: به دلیل کمبود امکانات و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دنبال گرمای هوا شاهد چنین وضعی هستیم. از سوی دیگر امکان اینکه سوش هندی ویروس سبب بروز چنین وضعیتی باشد نیز وجود دارد.

وی درخصوص بروز پیک پنجم کرونا در کشور، اظهار کرد: نشانه‌های بروز پیک پنجم کرونا در کشور مشاهده می‌شود اما باید به شکل رسمی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شود.

مردانی درباره علائم ابتلا به دلتا کرونا یا کرونای هندی، تصریح کرد: مبتلایان به این نوع جهش، شدت علائم بیشتری را تجربه می‌کنند و از نظر مرگ و میر هم می‌توان گفت میزان مرگ و میر بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه درخصوص دارو و تجهیزات برای بیماران کرونایی فعلا مشکلی وجود ندارد، گفت: پزشکان در حال انجام کار خود هستند و دارو و اکسیژن به میزان کافی وجود دارد اما در عین حال توصیه جدی ما به مردم این است که بدانند فرقی در روش‌های پیش‌گیری از ابتلا به کرونای هندی، آفریقایی، بریتانیایی، چینی و… وجود ندارد. تنها راه ایمن بودن در شرایط کنونی رعایت پروتکل‌ها، استفاده از ماسک، شست و شوی دست‌ها، عدم شرکت در تجمعات و فاصله گذاری اجتماعی است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.