13
رئیس اتحادیه شیرینی‌فروشان مشهد بیان کرد:

عدم توزیع شفاف روغن در بازار

  • کد خبر : 1213
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
عدم توزیع شفاف روغن در بازار
رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان، شیرینی فروشان، کافه و قنادی مشهد گفت: روغن گران شده و در بازار نیز موجود نیست، مشخص نیست که این کالا از چه کانالی و چگونه وارد بازار آزاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، محمد فرزانه در خصوص مشکلات صنف شیرینی‌سازان، شیرینی فروشان، کافه و قنادی مشهد در تهیه روغن و مواد اولیه اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا آسیب بزرگی به صنف ما وارده کرده است. در طول مدت شیوع بیماری کرونا تقاضای خرید شیرینی ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. در این میان نیز وعده‌های دولت عملیاتی نشده و گرهی از صنف ما باز نشده است.

وی افزود: حتی وام‌هایی که برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته شده است تمامشان محقق نشده و گرانی مواد اولیه از جمله شکر توسط کارخانه‌ها کام قنادان را تلخ کرده است.

وی با اشاره به این موضوع که امروز شکر در بازار آزاد هر کیلو ۹۲۰۰ تومان فروخته می‌شود، گفت: در سال ۱۳۹۵ نیز این اتفاق در مورد شکر رخ داد. از سمتی دیگر روغن نیز گران شده است و در بازار نیز موجود نیست. شکر تنها در بازار آزاد پیدا می‌شود. مشخص نیست که روغن از چه کانالی و چگونه وارد بازار آزاد می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان، شیرینی فروشان، کافه و قنادی مشهد ادامه داد: چرا قنادان در تهران هر هفته سهمیه روغن خود را می‌گیرند اما در مشهد روغن باید از بازار آزاد تهیه شود؟ دغدغه‌های صنفی ما از یک طرف و شیوع بیماری کرونا و تهیه مواد اولیه از طرف دیگر مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: نامه‌ای در مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۲ برای دریافت روغن به انجمن صنفی روغن نباتی کشور ارسال شده است، بعد از پیگیری‌های مداوم از تهران در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۲ حواله‌ای دریافت کرده‌ایم که در آن ۴۵۰ تن روغن به ۱۷۰ تن روغن تغییر پیدا کرده است. از این مقدار نیز تا امروز نزدیک ۷۰ تن روغن از کارخانه طلبکار هستیم.

فرزانه با اشاره به افزایش قیمت روغن افزود: متاسفانه قیمت روغن نیز افزایش یافته است. در حال حاضر روغن قنادی ۱۶ کیلویی ۱۷۰ هزار تومانی در بازار آزاد ۴۸۰ تومان، روغن کره ۱۳۹ هزار تومانی در بازار آزاد ۵۰۰ هزار تومان ، روغن جامد ۱۰ کیلویی هر کیلو ۵۰ هزار تومان و روغن مایع ۱۰ کیلویی نیز هر کیلو ۲۲ هزار تومان شده است و ما از بازار آزاد تهیه می‌کنیم. افزایش قیمت‌های مواد اولیه در دو ماه اخیر باعث افزایش قیمت شیرینی بین ۲۰ الی ۳۰ درصد در هر کیلو شده است. خوشبختانه سازمان صمت و غله قیمت آرد را مدیریت کرده‌اند و در تامین آرد مشکلی نداشته‌ایم.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌سازان، شیرینی فروشان، کافه و قنادی مشهد ادامه داد: در یک ماه اخیر قیمت شکر، کاکائو ، نارگیل و حتی قیمت جعبه نیز افزایش یافته و قیمت کاغذ و کارتن ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر روغن واحدهای صنفی با توجه به نزدیکی ولادت حضرت زهرا (س)، اعیاد رجبیه، عید نوروز و ماه رمضان که پیک کاری ما است، تامین نشود آسیب بزرگی به صنف وارد شده و از طرفی مجبور به تعدیل نیرو می‌شویم. اگر با همین رویه رشد قیمت‌ها افزایش یابد افزایش مجدد قیمت شیرینی نیز اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.